בידורמבזקים

גדעון לוי ואוהד חמו בין הזוכים בפרס סוקולוב לעיתונות

עיריית תל אביב הכריזה היום (שני) על הזוכים בפרס סוקולוב לעיתונות כתובה ואלקטרונית, ובפרס דוש לקריקטורה לשנת תשפ"א 2021.

חברי ועדת השופטים, היו"ר נורית קנטי, נדב איל, בינה לוז, שלום קיטל ופרופ' נעמה שפי, החליטו להעניק את פרס סוקולוב לעיתונות הכתובה לשנת 2021 לגדעון לוי ולקרינה שטוטלנד.

מנימוקי ועדת הפרס: "העיתונאי גדעון לוי מעיתון "הארץ" מאתגר בקביעות את הקונצנזוס הישראלי בעבודת שטח אמיצה המביאה את עדויותיהם וסיפוריהם של מי שאינם זוכים לחשיפה מספקת בשיח התקשורתי המקומי – קולותיהם של פלסטינים ביהודה, שומרון ובעבר רצועת עזה. כפובליציסט, לוי מציג עמדות מקוריות ועצמאיות שאינן נכנעות למוסכמות או לסביבה חברתית מסוימת ובכך מעשיר את השיח הציבורי ללא מורא."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
גדעון לוי. צילום: ללא קרדיט

ועדת הפרס פירטה: "קרינה שטוטלנד, עורכת מגזין "לאישה", הרחיבה את תחומי עיסוקו של השבועון לאישה לדיון בחסמים המקשים על נשים בהשתלבות ובהתקדמות בחברה הישראלית ובביתן. בכך היא תורמת תרומה מהותית להתפתחות העיתון שהוגדר בעבר כייעודי לנשים, אל שיח מעצים ודיון במכשולים הניצבים בעיקר בפני נשים. שילוב תכנים אלה בשבועון הפונה לנשים מכל שכבות האוכלוסייה הוא אמירה צלולה ופורצת דרך בסוגה המגזינית בעברית. "

קרינה שטוטלנד. צילום: יניב אדרי

חברי ועדת השופטים, היו"ר ליסה פרץ, מוטי גילת, רוני לינדר, פרופ' רפי מן ועינת פישביין, החליטו להעניק את פרס סוקולוב לעיתונות אלקטרונית לשנת 2021 ליפעת גליק, תחקירנית תאגיד השידור הציבורי ולאוהד חמו כתב שטחים ופלסטינים של חדשות 12

ועדת הפרס נימקה: "יפעת גליק עוסקת עשרים שנה במלחמה עיתונאית עיקשת לחשיפת עבירות, כשלים ומחדלים במערכות ציבוריות. בין השאר, היא מעלה באופן שיטתי לסדר היום הציבורי פגיעות חמורות באיכות הסביבה על ידי קרטלים ותאגידי ענק, נושאים שכלי תקשורת מסחריים ממעטים לעסוק בהם. תחקיריה תרמו לחיזוק המודעות הציבורית למנגנונים המסואבים שמאחורי מערכות אלו. כעיתונאית חוקרת בתאגיד השידור היא מהווה דוגמה לתקשורת נושכת, משפיעה וחסרת מורא."

יפעת גליק. צילום: מיכה לובטון

ועדת הפרס פירטה: "אוהד חמו הוא כתב שטחים ופרשן של חדשות 12 שמסקר את הזירה הפלסטינית במקצועיות ובאומץ. בכתבותיו הוא מנגיש לצופים את המציאות המורכבת ואת חיי היומיום של העם הפלסטיני. חרף העובדה שעבודתו העיתונאית כרוכה בסיכונים, הוא נוכח לעיתים קרובות במקומות ובמצבים שמעטים העיתונאים הישראליים המגיעים אליהם. דיווחיו מביאים לצופים אירועים ותהליכים המתרחשים בשטחים, לצד פרשנות מעמיקה אך שווה לכל נפש."

צילום: יח"צ חדשות 12

חברי ועדת השופטים, היו"ר גלית גאון, ד"ר מיקי גרדוש, דניאלה גרדוש-סנטו, אסף חנוכה ונמרוד רשף החליטו להעניק את פרס דוש לקריקטורה, לשנת 2021 לגיא מורד.

מוועדת הפרס נמסר: "גיא מורד הוא קריקטוריסט בעל רגישות גבוהה ומבט אישי על מורכבותה של החברה בישראל. גיא מצליח לשקף בעבודתו את המציאות הישראלית וחיי היום יום, מנקודת מבט כנה תוך שהוא מוצא אנושיות גם במצבים טעונים. מורד מתאר את המרחב הישראלי בפורמט של קריקטורה פוליטית ומצליח לספר סיפור רב שכבתי בדימוי אחד. הוא נע מבחינה סגנונית בין קריקטורה קלאסית למבט קולנועי עכשווי ומעורר הזדהות. מורד חידש והרחיב את פורמט הקריקטורה הפוליטית ומצליח לצקת לתוכו אמירה משמעותית לאורך שנים."

גיא מורד. צילום: שחף סגל מתוך סדרת הרשת י(ו)צרים

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את הפרס על שם דוש (קריאל גרדוש), ליוצרים מצטיינים אשר תחום עיסוקם המרכזי הוא הקריקטורה הפוליטית והחברתית, ובכלל זה קומיקס וספרות גרפית, שעבודותיהם מתפרסמות בעיתונות, ספרות ובגופי המדיה האלקטרונית בישראל.

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את הפרס על שם נחום סוקולוב, כדי לעודד עיתונאים שהצטיינו בעבודתם העיתונאית והטביעו את חותמם על העיתונות הכתובה, וכן לציין תחקירים וכתבות עומק שנעשו בשנתיים שקדמו להענקת הפרס, התאפיינו בחשיבות ציבורית מיוחדת וביטאו מצוינות עיתונאית. כמו כן, העירייה מעניקה את פרס דוש לקריקטורה. הפרס, בסך 18,000 ש"ח, יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס חגיגי שייערך ביום שלישי, 9 בנובמבר 2021, במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי ובהשתתפות השופטים, הזוכים בפרס השנה וזוכי הפרס בשנים הקודמות.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח