צרכנות

"לתפוס צבע" מבלי לפגוע באיכות הסביבה: הגנה מהשמש – איך עושים את זה נכון?

שימוש במקדמי הגנה עלול לפגוע באיכות הסביבה ובחיים הימיים. כיצד ניתן להשתמש נכון בקרם הגנה מבלי לפגוע בסביבה הימית, איך לעשות את זה נכון ויחד עם זאת "לתפוס צבע"?

ד"ר סילבי פואניונק, מומחית לרפואת עור ופלסטיקה ויועצת בכירה לחברת ליראק פריז מסבירה: "קרם הגנה מהשמש כולל בדרך כלל מינרליים מסוימים שמכילים ננו-חלקיקים אשר גורמים לקרם להיות פחות לבן ושמנוני ויותר קל למריחה, הבעיה היא שהם חודרים עמוק לתוך העור ולכן עלולים להיות מסוכנים. כמו כן בקרמי הגנה רבים ישנו רכיב: טיטניום דו חמצני מינרלי הפוגע באיכות הסביבה – עם כניסתנו למי הים, הרכיב מתפזר במים, מונע מהאלמוגים לנשום ובסופו של דבר ממית אותם."

עם זאת, הגנה על העור מסרטן העור היא חובה על כל אחד ואחת מאיתנו, במיוחד בארץ קייצית כמו ישראל , חשוב לשים לב לרכיבים של קרם ההגנה וכן לרמת ההגנה. ניתן להגן על העור מפני השמש מבלי להזיק לסביבה וחשוב להשתמש בו בצורה נכונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר פואניונק ממליצה:

המנעו מקרמים המכילים מינרלים– רצוי לרכוש קרם הגנה ללא רכיבים מינרלים אשר עלולים לחדור עמוק מידי לעור, העדיפו קרם המכיל רכיבים קלילים שניתנים להסרה בניקוי פשוט, שימו לב שהרכיבים מסיסים במים ומרחו קרם הגנה כל שעתיים.

הגנה מאור כחול גם במשרד – חשיפה לאור כחול של מסכים גורמת להזדקנות העור, אמנם זוהי קרינה פחות חזקה מקרינת השמש אך היא חודרת לעומקו של העור ( יותר מאשר חודרות קרני השמש: הuvb uva)' גורמת נזקים ומעודדת כתמים וקמטים (שעה של חשיפה לשמש שווה ל3 חודשים של חשיפה לאייפון 10) מרחו קרם הגנה גם כשאתם יושבים במשרד מול מחשב, או גולשים בסלולארי.

הגנה בסביבה אורבנית– גם תאורה מלאכותית גורמת לזיהום אור והשפעותיה על העור שליליות, לכן כשאתם בסביבה אורבנית הקפידו להימרח אך אין צורך להשתמש בקרם עמיד למים. בחרו קרם איכותי שאינו עמיד למים – אלו לרוב קלילים יותר ומוצעים באריזות נוחות לנשיאה.

זה לא אומר שאי אפשר " לתפוס צבע" – מומלץ להשתמש במקדמי הגנה 30-50 SPF וכן להימרח מחדש כל שעתיים, עם זאת – רוב האנשים חולמים על גוון ברונזה מלא גלאם שמעניק השיזוף, בחרו בקרם הגנה המשלב הגנה מלאה מקרינה וכן תוסף המעודד ייצור מלאנין – פיגמנט הצבע בעור ובכך למעשה מאפשר שיזוף ואף מעמיק אותו תוך כדי הגנה מלאה מהקרניים המזיקות של השמש!.

צילום: אסף לוי
צילום: אסף לוי
צילום: אסף לוי
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח