חדשות חוץ

ארצות הברית מציבה תנאים עבור חידוש הסיוע לאונר"א

במסמך שהועבר לידי הקונגרס לצורך אישור העברת הכספים מפרטת מחלקת המדינה האמריקאית את העברת התקציב לידי סוכנות הפליטים הפלסטינית אונר"א ובאופן מפתיע ובניגוד להשערות בנוגע לממשל ביידן, שהעביר מסרים כי הוא נחוש להחזיר את המימון שהופסק בתקופת טראמפ, מסתבר שוושינגטון מעמידה שורה של תנאים לאונר"א ודרישות לרפורמה, בטרם יועבר הכסף.

בין היתר נכתב במסמך כי ארצות הברית תדרוש מאונר"א לפני העברת הכסף התחייבות לכך שהארגון שומר על ניטרליות, מונע הכנסת נשק ושימוש לא ראוי במתקניו ובעיקר נוקט בצעדים להבטיח כי התוכן החינוכי הנלמד בבתי הספר ובמחנות הקיץ המנוהלים על ידו עולים בקנה אחד עם ערכי זכויות אדם ואינם מובילים להסתה.

מנכ"ל 'מרכז בדין – לחקר מדיניות המזרח התיכון', דוד בדין, המנהל מעקב ארוך שנים אחרי ההתנהלות הבעייתית של אונר"א בכל הנוגע לשימוש במתקניו לצורך טרור וההסתה המתקיימת בבתי הספר שבאחריותו, אומר כי "מדובר בשינוי מפתיע בגישה של ארה"ב לאונר"א. הקריטריונים המוצעים בארה"ב לחידוש המימון דומים להצעת הרפורמה באונר"א, אשר מרכז המחקר שלנו קידם בעשרים השנים האחרונות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"למרות שלא היו ציפיות מהממשל הנוכחי נראה שגם הם מבינים כי לאחר 4,300 טילים מעזה על ישראל, עם הסתה של 82% מאזרחי עזה המתגוררים באחד עשר מחנות פליטים של אונר"א, הגיעה הזמן למהפכה בנושא", אצר דוד בדין.

צילום: AP Photo/Alex Brandon
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח