חדשות הארץמבזקים

מזכ"לית הסתדרות המורים: "קיצוץ בשכר? שיגידו לנו כמה הממשלה עלתה"

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד שוחחה הבוקר (חמישי) עם העיתונאי יואב לימור במסגרת כנס איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות. לשאלה על דעתה לקראת כניסתה של ח"כ שאשא ביטון למשרד החינוך אמרה "אני לא יודעת אם זה טוב או רע, ימים יגידו, אני לא נמצאת בקבוצה של הנבואה. אנחנו שוחחנו מספר פעמים והיא אמרה לי שמה שייעשה ייעשה בשותפות. אם כך יהיה כולם ירוויחו. אם לא תהיה מחובר לשטח, לא תצליח במהפכות. מי שניסה לעשות רפורמות בלי מורים ומנהלים, לא הלך.הקורונה הוכיחה שברגע שנותנים למנהלים יצירתיות וגמישות לעבוד הם מצליחים".

צילום: דוברות הסתדרות המורים

עוד הוסיפה: "הרבה שרים רצו לעשות סיבוב ונשארו שם, לא הצליחו לעשות סיבוב עלינו, אין יותר טוב ממי שמתעסק בחינוך. אי אפשר להתקדם ולקדם חינוך בשלטון יחיד. לאורך הזמן כאיגוד אני צריכה לשמור על זכויות עובדים שלא יפגעו ועמדתי כחומה בצורה. גלנט למשל איפה שהקשיב לנו הצליח. איפה שלא.. קצת פחות".

בן דוד הגיבה גם לאפשרות שהממשלה החדשה תבקש לערוך קיצוץ על רקע הקורונה "אפשרות של קיצוץ? שיגידו לנו כמה הממשלה עלתה, לא יעלה על הדעת שאנחנו נעבוד בלי הסכם שכר, אנחנו תכף שנתיים בלי הסכם. אנחנו נעשה הסכם שכר טוב עבור כולם. זו השקעה בהון האנושי של מדינת ישראל. ללא תגמול ראוי נמשיך לראות עזיבה של עובדי הוראה טובים. חסרים מורים צעירים חסרים מנהלים טובים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בן דוד קראה שלא לתת סמכויות יתר לרשויות המקומיות "אני נגד לתת סמכיות לרשויות, אנחנו עובדי ממשלה, עובדי מדינה ולא רוצים להיות בידיים של עניינים פוליטיים של ראשי רשויות. אנחנו חייבים להשאר ממלכתיים, אחרת רשויות חזקות יעופו למעלה והחלשות יתרסקו. אסור לפזר יותר מידי סמכויות אחרת הכל יקרוס".

לקראת סיום בן דוד עמדה על הנקודות שלתפיסתה צריכה השרה החדשה לעסוק בהם- העלאת שכר למורים, אוטונומיה- גמישות ניהולית לצוות, כיתות קטנות ושיפור תשתיות והגדלת מכסות הפרישה.

צילום: דוברות הסתדרות המורים
Back to top button