צבא וביטחון

אלוף עודד בסיוק נכנס היום לתפקידו כראש אגף המבצעים

דובר צה"ל מוסר כי אלוף עודד בסיוק, נכנס היום לתפקידו כראש אגף המבצעים. טקס החילופים נערך היום (ד') במחנה "רבין" (הקריה) במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. אלוף עודד בסיוק מחליף בתפקידו את אלוף אהרון חליוה, אשר כיהן בתפקיד ראש אגף המבצעים כשלוש שנים. אלוף חליווה יכנס במהלך החודשים הקרובים לתפקיד ראש אגף המודיעין.

צילום: דובר צה"ל
 
מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "התפקיד המרכזי, שרק הולך ומתחדד בעוצמתו של אגף המבצעים, הוא לא להיות רק רב חיילי, או רק רב זרועי, אלא רב ממדי. התפקיד של אגף המבצעים בשנים האחרונים הפך למשמעותי יותר וניתן לראות זאת בצורה ברורה במבצע 'שומר החומות'. אני רוצה להודות לך אהרון, על כל השנים בהן פיקדת על אגף המבצעים, מבצע 'שומר החומות' היה ניצוח למופת שהיה בו את ממד עיצובי-תכנוני לצד מימוש והוצאה לפועל. הערכתי הגדולה לעשייתך. בסיוק, אתה קצין עם ניסיון רב, ברוך ועתיר כישרונות, בתפקידך כרח"ט תכנון, הצלחת להוציא חלקים גדולים מתר״ש ‘תנופה׳ ולהעלות אותה על המסילה הנכונה. זו הזדמנות נוספת לומר לך תודה על הדרך והאופן שבו הנהגת את התר"ש. אני רוצה בהזדמנות הזאת להודות לכל אנשי אגף המבצעים, עשיתם עבודה מצוינת במבצע 'שומר החומות', המכונה שלכם, מראשון האנשים ועד האחרון איכותית ומשומנת".

צילום: דובר צה"ל

מדברי ראש אגף המבצעים היוצא, אלוף אהרון חליוה: " בשלוש השנים האחרונות בהן עמדתי בראש אגף המבצעים המציאות שינתה פניה; מערכות בחירות חוזרות, מגפה עולמית ושינויים באיומים הביטחוניים ההולכים וגוברים. פעמים רבות נדמה היה שאי היציבות היא הדבר היציב היחידי. את הבורות והמכשולים – הפכנו לאתגרים ודרכם – אני יכול לומר בצניעות ובמידה לא מבוטלת של גאווה – ניווטנו את העשייה המבצעית הענפה ללא הרף. ביטחון מושג אך ורק בזכות מוכנות, בזכות הערכות ותוכניות לתרחישים ומתארים שונים – ארוכי טווח. בזכות פעילות מבצעית רציפה, כולל ביממה האחרונה, עקבית, נחושה, מאומצת, גלויה ונסתרת. כל אלה עמדו לנו, לשמחתי, עכשיו – במבחן המציאות. בזכותם הגענו למבצע האחרון מוכנים. צה"ל על זרועותיו ופיקודיו השונים הוא מכונה משומנת היטב, עם תוכניות סדורות ומודיעין משובח. ראיתי אתכם בשלוש השנים האחרונות ששיאן ב-״שומר החומות״. מילאתם אותי בגאווה באופן בו תפקדתם כולם -יש על מי לסמוך, יש במי להתגאות, עם ישראל יכול לישון בשקט".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי ראש אגף המבצעים הנכנס, אלוף עודד בסיוק: "זכות גדולה היא עבורי לקבל היום את מקל השליחים, הכבד והמחודד של הובלת אגף המבצעים. המבצע האחרון הוביל מעל לכל ספק את עוצמתו של צה״ל, את עליונותו המבצעית ואת יכולתו לפעול באופן רב ממדי ורב זרועי בצורה מסונכרנת ומתואמת כמכונה משומנת ומשוכללת, מכונה בשר ודם, חושבת, מנתחת, לומדת, מתקנת ומדייקת. המלאכה לא הסתיימה, והחלפת הפיקוד מתרחשת תוך כדי עין פקוחה על שימור ההישג בצד המאמץ להפיק ממנו את הנדרש וללמוד ממנו על מנת שנוכל לשפר את עצמנו ממשימה למשימה, במלאכה שלא נגמרת".

צילום: דובר צה"ל
Back to top button