בריאותמבזקים

נדיר: הרופאים שלפו קליפת ביצה שנתקעה לפעוט בין מיתרי הקול

במשך כעשרה ימים, רואי יצחק טרבולוס בן השנתיים מטבריה השתעל והתקשה לנשום. ד"ר סעיד אבו זיד, מנהל מחלקת הילדים במרכז הרפואי פדה-פוריה ציין: "הפעוט הגיע עם שיעול נבחני וקושי בנשימה ואושפז לצורך בדיקה, אבחון וטיפול".

ד"ר סיון גושן, מנהלת יחידת אף אוזן, גרון וניתוחי ראש וצוואר, הוסיפה: "בבדיקה ראינו להפתעתנו שבכניסה לקנה הנשימה בין מיתרי הקול תקוע גוף זר בגודל של סנטימטר, בצבע לבן. הגוף הזר חסם כמעט את כל המעבר בין המיתרים. מיהרנו להעביר אותו לחדר ניתוח מאחר וזה היה מצב של סכנת חיים".

בחדר ניתוח ביצעו הרופאים ברונכוסקופיה בהרדמה ובמהלך הפעולה המורכבת והעדינה נשלף הגוף הזר שהתגלה כקליפת ביצה. מספרת ד"ר גושן: "שלפנו את הקליפה וגילינו שמתחת לה היו קליפות נוספות. בגלל שהקליפות היו תקועות שם במשך מספר ימים, נוצרה בקנה תגובה דלקתית שגרמה לנפיחות. זה מקרה נדיר ומסוכן במיוחד. אנחנו מכירים מקרים של גוף זר שנתקע באחד הסמפונות, אלה מצבים פחות מסוכנים כי אחת הריאות ממשיכה לתפקד. כשגוף זר תקוע בקנה או בכניסה לקנה, כמו שקרה לרואי זה מונע כניסת אויר לריאות ומדובר בסכנת חיים ממשית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מרים, אמו של רואי יצחק, אמרה, "זה נס משמים! הרגשתי שקיבלתי את הילד שלי במתנה! הוא חזר לנשום… ".

ד"ר אבו זיד מסכם: "חשוב שהורים יגלו ערנות רבה למניעת בליעת חפצים ע"י תינוקות וילדים. שאיבת גופים זרים היא סיבה משמעותית לבעיות נשימתיות חריפות אשר מחייבות התערבות מידית, במקרה כזה יש להגיע בדחיפות לבית החולים".

צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח