חדשות הארץמבזקים

מספר חודשים לאחר שנמצאה פצועה: צבת הים "להב" שוחררה לביתה בים

"להב", נקבת צב ים חום בוגרת, נמצאה ביום חורפי במיוחד באמצע פברואר, כשהיא צפה בים בדרום הארץ על ידי לוחמי יחידת סנפיר אשדוד בזרוע הים. החיילים והחיילות שמו לב שהצבה צפה ולא צוללת כשהספינה התקרבה, הבינו שהיא פגועה ודיווחו מיד למרכז הארצי להצלת צבי ים.

שגיא נווה-מרום, מתנדבת חיבולנס של רשות הטבע והגנים להסעת חיות בר פצועות, אספה את להב והסיעה אותה לקבלת טיפול במרכז ההצלה, שם הצבה נבדקה וקיבלה נוזלים וטיפול. לאחר בדיקה מקיפה הכוללת בדיקת CT על ידי הווטרינר ד"ר צחי אייזנברג במרפאת "כל חי", התברר כי "להב" סובלת מנוזלים בריאות ובאוזניים. פגיעות פנימיות אלו ברקמות הרכות הינן פגיעות הדף, אשר נגרמו ככל הנראה כתוצאה מפיצוצים תת ימיים שמקורם טרם ידוע. "להב" טופלה ועברה שיקום במרכז ההצלה במשך כארבעה חודשים, במהלכו היא קיבלה בריכת מי ים נקיים בטמפרטורה קבועה, מזון מתאים, ניקיונות תקופים ועוד. "להב" החלימה מפגיעתה, ואמש בהאוקיינוסים הבינלאומי, היא שוחררה חזרה אל ביתה הטבעי בים באזור אשדוד, בליווי החיילים והחיילות שהצילו אותה, מתנדבי ומתנדבות רשות הטבע והגנים, חיבולנס ונציגים מעיריית אשדוד שסייעו באירוע.

צילום: יניב לוי, רשות הטבע והגנים

מרשות הטבע והגנים נמסר: "אנו מודים מקרב לב לחיל הים על תשומת הלב למצוקת הצבה, על הדיווח המיידי לרשות הטבע והגנים והעברת הצבה לטיפול רפואי במרכז הארצי להצלת צבי ים, שם היא זכתה לטיפול מקצועי ויש לנו את הזכות להשיבה היום חזרה לטבע".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מצאתם צב ים חי או מת בחוף? צלמו את הצב, שימרו מיקום מדויק ודווחו מיד למוקד רשות הטבע והגנים בטלפון 3639*. אל תעזבו את הצב והמתינו להגעת פקח/מתנדב או הביאו את הצב ישירות למרכז ההצלה לאחר הדיווח. בשום אופן אל תנסו להחזיר את הצב לים! צב ים שנפלט לחוף הוא חלש וצריך טיפול רפואי. גם אם כלפי חוץ הוא נראה שלם, רוב הסיכויים שהוא סובל מפגיעות פנימיות, דוגמת פגיעות הדף.

צילום: שגיא נווה- מרום, רשות הטבע והגנים

Back to top button