מבזקיםספורט

שר הספורט טרופר לנבחרת השחיה: "גאים בכם, תודה על הדוגמה שאתם נותנים"

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הגיע היום (שלישי) לבריכה בווינגייט כדי לברך את השחייניות והשחיינים על ההישגים באליפות אירופה ונפגש עם יו"ר איגוד השחייה, סימון דוידסון. השניים דנו, בין היתר, על קידום הקמת בריכות שחייה חדשות בישראל, כחלק מתכנית המתקנים הקרובה.

השר הגיע לאימון הנבחרת בבריכה הלאומית במכון וינגייט, יחד עם צוות משרדו, מלווה במנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי, יו"ר איגוד השחייה, סימון דוידסון ומנכ"ל האיגוד, אמיר טיטו. השר טרופר בירך את השחייניות והשחיינים וכן את צוות המאמנים על ההישגים האחרונים באליפות אירופה, בראשם מדליית הזהב של אנסטסיה גורבנקו במשחה ל-200 מעורב אישי, ואיחל להם הצלחה במשחקים האולימפיים.

השר אמר לשחייניות ולשחיינים במפגש: "אנחנו מאוד גאים בכם על ההישגים האחרונים ואני יודע שכולם עבדו מאוד קשה כדי שלכולכם יהיו את התנאים הכי טובים להגיע להישגים הללו. יש ייצוג מרשים השנה לשחייה במשחקים האולימפיים, ובכלל בשנים האחרונות הענף קיבל מעמד אחר בספורט הישראלי. הרבה מאוד שנים דיברו על הצלחה של כוכבים בודדים, לא הייתה כזו נבחרת גדולה וחזקה, ואני משוכנע שיש עוד הרבה ילדות וילדים, בהרבה פינות בארץ, שבעקבות ההצלחות שלכם ובעקבות התודעה הציבורית בוחרים גם ללכת לשחות. חיזוק כל ענף ספורט נעשה דרך בסיס הפירמידה, ואצלכם נראה כי הבסיס מתרחב בכל יום קצת יותר. לא כולם יהיו שחיינים גדולים כמוכם, אבל יש הרבה ילדים שמסתכלים עליכם, לא רק מי שוחה הכי מהר, אלא גם מי נשאר בן אדם טוב, מי עובד בצוות. יש הרבה מאוד ילדים בארץ שרוצים להיות כמוכם, ואני רוצה להגיד לכם תודה על הדוגמה שאתם נותנים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות איגוד השחייה

יעקב טומרקין, הפיינליסט האולימפי והשחיין הוותיק בנבחרת, הוסיף: "תודה גדולה שבאתם, זו כבר אולימפיאדה שלישית שלי ואני לא זוכר כל כך הרבה פעמים ששר הספורט מגיע לבריכה. אנחנו הספורטאים כן מרגישים את זה, במיוחד עם כל מה שהיה בקורונה והסיוע של כל הגורמים, כולל משרד הספורט, איגוד השחייה ומכון וינגייט כדי שנוכל להמשיך ולהתאמן. אנחנו נעשה הכל כדי לייצג את ישראל בכבוד גם במשחקים האולימפיים, ולדעתי בקיץ הזה הולך להיות חם בבריכה".

יו"ר איגוד השחייה סימון דוידסון, אמר: "שמחנו מאוד על ביקורו של שר התרבות הספורט כאן באימון הנבחרת. קיבלנו באליפות אירופה אישור לכך שהדרך שלנו נכונה, ואני בטוח שנראה פירות נוספים לכך בטוקיו וכן בשנים הבאות. היה לנו חשוב לשבת עם השר ואנשי משרדו ולהסביר גם את מצוקת הבריכות הגדולה ממנה סובלת השחייה הישראלית. שמחתי למצוא אוזן קשבת ואני בטוח שנצעד יחד ונבנה בריכות רבות בשנים הקרובות שיסייעו לשחייה הישראלית לצמוח".

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט, הוסיף: "אנו שמחים שלאורך כל תקופת משבר הקורונה וההגבלות שהוטלו, מכון וינגייט הצליח להעמיד לשחייני הנבחרת את הבריכה הלאומית, וכן את מעטפת השירותים המקיפה והמקצועית של המכון, לרבות רפואת ספורט ופיזיותרפיה ותזונה. אנו גאים בספורטאים, שחלקם צמחו באקדמיה למצוינות בספורט, ומאחלים להם הצלחה בטוקיו".

צילום: דוברות איגוד השחייה
צילום: דוברות איגוד השחייה
Back to top button