בריאות

נמצא מקרה ראשון מתועד של קשר בין פרכוסים לבין הימנעות מעישון קנאביס רפואי 

בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד דיווחו היום (שלישי) על מקרה ראשון ,המתועד בספרות המקצועית, של מטופל אשר כתוצאה מהפסקת עישון קנאביס רפואי בשבת הגיע למצב של פרכוסים, בלבול ואי שקט, במידה שהצריכה פינוי לבית חולים.

לבית החולים הציבורי אסותא אשדוד הובהל בחודשים האחרונים כמה פעמים גבר בעשור החמישי לחייו, תושב העיר אשדוד, כאשר הוא סובל מפרכוסים, אי שקט ובלבול. החולה טופל על ידי צוות המיון ושוחרר להמשך טיפול והשגחה של הרופאים בקהילה. כאשר הובא הגבר לבית החולים בפעם הרביעית הבחינה אחות המלר"ד, כי הוא מפונה לחדר המיון שוב ושוב בשבת בבוקר. בבירור נוסף נמצא כי המטופל סובל מכאבי גב ומשום כך הוא  משתמש בקנאביס רפואי, אך בשל היותו אדם דתי, הוא נמנע מהשימוש בקנאביס מכניסת השבת. 

רופאי בית החולים, בראשות הד"ר דברה ווסט, מנהלת המלר"ד, חקרו את הנושא וביקשו לבדוק, האם יש קשר בין הופעת פרכוסים לבין  הפסקת עישון קנאביס. עד כה, בספרות המקצועית נמצא קשר כזה רק בבעלי חיים ומעולם לא הייתה עדות להופעת פרכוסים בבני אדם מן הסיבה הזאת.  

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות זאת  המליצו רופאי בית החולים אסותא למטופל להמשיך לצרוך קנאביס רפואי גם בשבתות ולבדוק האם קיים קשר בין הדברים, אולם הוא סירב.  בבית החולים לא הרימו ידיים, והציעו למטופל להמיר את עישון הקנאביס בשימוש בשמן קנאביס בשבתות והמטופל הסכים לכך. ואכן, מאז שהמטופל החל להשתמש בשמן קנאביס בשבתות, לפני חמישה חודשים, לא נרשמו עוד  פרכוסים והמטופל שב לשגרה. 

ד"ר דברה ווסט מנהלת המלר"ד, אמרה: "מדובר במקרה נדיר שלא תועד עד היום בספרות המדעית, בדבר הקשר בין אי צריכת קנאביס רפואי לבין הופעת פרכוסים בבני אדם. אני משוכנעת כי החשיבה של הצוות הרפואי – ובעיקר צוותי המלר"ד – מחוץ לקופסא והצורך למצוא הסבר לתופעה הם שהביאו לגילוי החשוב הזה. אני גאה בעבודה  שעשינו ומאחלת למטופל המשך חיים בריאים ומאושרים".

ד"ר דברה ווסט. צילום: דוברות אסותא אשדוד
צילום: דוברות אסותא אשדוד
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח