בריאותמבזקים

בת שלוש בלעה תליון של חד קרן – ועברה הליך דחוף להוצאתו מהוושט

ביום שישי האחרון, הגיעה לשם חבני בת השלוש מרחובות, למלר"ד הילדים במרכז הרפואי קפלן, כשהיא מלווה באביה, לאחר שבלעה תליון חד קרן מטבעת ילדים שאיתה שיחקה בביתה.

עמיחי, אביה של לשם, סיפר: "הייתי בחדר העבודה בזמן שארבעת הילדים שיחקו ברחבי הבית. פתאום שמעתי את הילדה מתחילה לבכות. ידעתי שהיא שיחקה עם טבעת קטנה עם תליון לילדים, מהסוג שנמכר בכל פיצוצייה, והחשש הראשון היה שהיא נחנקה". הוא הוסיף ואמר: "אישתי הציעה שננסה להוציא את התליון, אבל בגלל שעברתי בעבר קורס החייאת תינוקות וילדים, ידעתי שאסור להכניס את היד לפה, על מנת שלא לדחוף עמוק יותר את התליון. הילדה לא השתעלה, אז מהר מאוד הבנתי שזה כנראה בוושט ולא בקנה הנשימה, כשניסיתי לבצע בה היימליך, ללא הצלחה. נכנסנו לאוטו ועפנו למיון, מהר ככל הניתן".

צילום: המרכז הרפואי קפלן

ד"ר סמדר מנהיים, רופאת ילדים במרכז הרפואי קפלן, ומי שטיפלה בילדה עם הגעתה למלר"ד הילדים, סיפרה: "הבדיקה הראשונית בשילוב עם צילום רנטגן שערכנו הראו שהתליון לא נמצא בקנה הנשימה, ולכן אין חשש מיידי לחנק. יחד עם זאת, מהצילום לא היה ברור האם החפץ מכיל קצוות חדים, אשר עלול לגרום לנזק לוושט, ולכן קראנו מיידית למומחית גסטרו לטיפול במקרה. לצערנו הרב, מקרים מסוג זה אינם נדירים, וקורים מעת לעת, כאשר ילדים משחקים עם משחקים בהם חלקים עלולים להתפרק, ובחוסר תשומת לב של רגע קט, הם בולעים חלקים קטנים במשחק. לשמחתנו הרבה, במקרה המדובר החלק אכן נבלע ולא נשאף לקנה הנשימה, ולא גרם נזק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: המרכז הרפואי קפלן

ד"ר מיכל קורי, מנהלת אשפוז יום ילדים וגסטרו במרכז הרפואי קפלן, הסבירה: "צילום הרנטגן שעשינו לילדה העלה בבירור כי התליון נתקע בוושט, מה שקורה לא אחת אצל ילדים שבולעים חפצים או חלקי משחקים. חששנו שאולי יש לתליון קצוות חדים, שעלולים לפגוע בוושט, ועל כן הבהלנו אותה לחדר הניתוח על מנת לבצע בה גסטרוסקופיה דחופה תחת הרדמה כללית. במקרה המדובר, שמחנו לראות שלא נגרם לילדה נזק נוסף לוושט".

היא הוסיפה וסיפרה: "בעבר, כבר היו לנו מקרים בהם ילדים ופעוטות בלעו חפצים חדים, אשר גרמו לנזק נוסף. במקרה אחד לפני כשנה וחצי, נתקלנו בילד שבלע סיכת מ"מ של אחד מהוריו. חשוב מאוד להיות עירנים לחפצים שהם בהישג ידם של הילדים, ובכל מקרה שיש ספק אם הילד בלע גוף זר מומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי הצורך בהמשך בירור וטיפול רפואי".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח