פוליטי / מדיני

ראש עיריית ראשון לציון לשר הפנים: "תן לנו סמכות לטפל בבניית ממ"דים"

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, פנה במכתב לשר הפנים, אריה דרעי, בבקשה לאפשר לעירייה את הסמכות לפעול בנושא של בניית מרחב מוגן דירתי (ממ"ד) ומרחב מוגן קומתי (ממ"ק).

ראש העירייה, רז קינסטליך: "אם אנחנו מסתכלים על סבבי הלחימה בשנים האחרונות, אנחנו מבינים שאזור המרכז הופך מסבב לסבב ליעד רקטי תדיר יותר מצד ארגוני הטרור. האחריות שלנו היא לחשוב על המחר וזה מה שאנחנו עושים. התיקון יאפשר לעירייה סמכות לטפל ולעסוק בנושא ובתקווה להביא לשיפור במיגון בנייני המגורים בעיר. מדובר בהוצאה לא מעטה עבור העירייה ועבור התושבים, אבל ללא ספק מצילה חיים".

כזכור, במהלך המבצע פגעה רקטה באזור מגורים במערב העיר והביאה למותן של שתי תושבות העיר, לאה יום טוב ז"ל, שנפגעה מרסיסים ואילנה כהן ז"ל, שלקתה בליבה. מנתוני התאחדות הקבלנים בוני הארץ, בראשון לציון יש כ-46 אלף יחידות דיור ללא ממ"ד. רבים מהתושבים מסתמכים על מקלט של הבניין או מקלט ציבורי בשכונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כדי לעודד הקמת מרחבים מוגנים בדירות, מבקשת עיריית ראשון לציון לתקן את סעיף 249 בפקודת העיריות המסמיכה את הרשויות בנוגע למבנים בעיר. התיקון מוסיף גם את הסמכות על הקמת מרחב מוגן קומתי או דירתי.

מדובר למעשה באותה מתכונת של הפרויקט העירוני "שיפוץ חזיתות", אותה מובילה העירייה בהצלחה בשנים האחרונות. במסגרת הפרויקט הדיירים מקבלים הלוואות לשיפוץ החזית, הלובי וכו' ואילו העירייה סופגת את הריבית וההצמדה. פרויקט זה עודד מאות וועדי בתים ברחבי העיר לשפר את חזות הבניינים.

בתוך כך, בשבוע האחרון, הציבה העירייה שני מרחבים מוגנים מוסדיים בכפר אריה. מדובר באזור שבו קיים חוסר של מקלטים ציבוריים קרובים.

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן.

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח