מבזקיםרצועת עזה

חמאס מאיים: אם הכסף הקטארי לא יועבר נפר את הפסקת האש

בעיתון הלבנוני אל-אח'באר דווח כי ארגון הטרור חמאס בעזה העביר מסר לישראל דרך מצרים, כי אם הכסף הקטארי לא יכנס לרצועת עזה בשבוע הקרוב הוא יפר את הפסקת האש. ישראל הבהירה כבר עם הפסקת האש לתוקפה כי אין בכוונתה להעביר את הכסף הקטארי לרצועת עזה כפי שעשתה עד כה ללא מנגנון פיקוח אשר יוודא כי הכספים מועברים לצרכים הומניטריים ומשפחות נזקקים ולא להתעצמות ארגוני הטרור.

בעקבות הודעת שגריר קטאר, מוחמד אל-עמאדי לחמאס כי ישראל מונעת את העברת הכספים, זאת במקביל להמשך סגירה חלקית של המעברים לרצועת עזה, העבירה חמאס מסר חריף לפיו: "אם ישראל לא תשחרר את העברת הכספים עד לשבוע הבא נקבל החלטות חשובות לגבי המשך הפסקת האש". עוד על פי הדיווח בעיתון אל אח'באר ממקורות חמאס, הודעת פלגי ההתנגדות הועברה למתווכים המצרים והבינלאומיים כי "המשך הפרובוקציות של האויב נגד עזה והאזרחים העניים הנהנים מהמענק הקטארי המחולק ל-100,000 משפחות (100 דולר לכל משפחה) רק יציתו מחדש את האזור וידחפו לעימות והסלמה נוספת".

ברצועת עזה, ארגוני הטרור ממשיכים לערוך מצעדי ראווה צבאיים, זאת על אף 11 ימי הלחימה הקשים שגרמו לפגיעה משמעותית ולהרג של פעילי טרור רבים. בישראל העריכו עם הפסקת האש כי סבב הלחימה הנוכחי השיג את מטרתו והשקט ישרור לאורך זמן, אך המציאות בשטח מאותת על הבאות ונראה כי עימות נוסף כבר מעבר לפינה. ארגוני הטרור כבר החלו בהפצת סרטונים מאיינים לחידוש הלחימה מול ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלוף פיקוד הדרום, אליעזר טולדנו אמר בראיון לאלון בן דוד בוועידה הלאומית של חדשות 13 כי "השלב הראשון של מבצע שומר החומות הסתיים, אנחנו מוכנים לשלב הבא כי מה שעשינו לא מספיק. חמאס משקיע את הכסף לשיקום עזה בבניית כוח צבאי על חשבון האזרחים. המבצע יסתיים באופן מוחלט כאשר המציאות הביטחונית תשתנה באמת. אנחנו צריכים למצות את המבצע שכבר התחלנו".

טולדנו אף התייחס להעברת הכסף הקטארי לרצועת עזה ואמר: "הכסף לשיקום חמאס נמצא בידיי הארגון שלא מזרים אותו למקומות הנכונים אלא משקיע בבניית כוח צבאי כערך עליון על חשבון האזרחים עצמם".

Back to top button