פוליטי / מדיני

על רקע האלימות ברחובות: תכנית החירום של השר אוחנה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה העלה כעת (שישי) לממשלה תכנית חירום מיידית לחיזוק שלום הציבור, ביטחונו והסדר הציבורי וזאת על רקע ההתפרעויות האלימות שאירעו בחודש מאי ברשויות מקומיות ובערים מעורבות וערביות.

השר אוחנה אמר: "מדובר בצעד חיוני ומתבקש שיספק בטווח הקרוב צרכים מיידיים של משטרת ישראל על מנת שתוכל להתמודד עם האתגרים והפערים שנוצרו כתוצאה מהפרעות האלימות שאירעו בחודש שעבר, ובמקביל יאפשר תכנון מעמיק ומיטבי של הצרכים והשינויים הנדרשים כדי לחזק את המשטרה ויכולותיה בטווח הארוך למול תרחישי הייחוס השונים למען ביטחונם ושלומם של כל אזרחי המדינה באשר הם".

המשרד לביטחון הפנים יקדם תכנית חירום בטווח הזמן המיידי, שתאפשר שימור תגבור הכוחות, בעלות של עד 97,000,000 ש"ח (97 מלש"ח), אשר תכלול: גיוס מיידי של 300 שוטרים במעמד זמני (שמ"זים) לטובת המשך השמירה על הסדר הציבורי למשך שלושה חודשים שיתגברו את תחנות המשטרה ברשויות מקומיות מעורבות. בנוסף יוצבו שתי פלוגות מילואים של מג"ב לטובת השמירה על הסדר הציבורי שיתגברו את תחנות המשטרה ברשויות מקומיות מעורבות למשך עד שלושה חודשים. המשך הצבתן ותקצובן תיבחן במסגרת הערכת מצב משותפת עם משרד האוצר לקראת תום שלושת החודשים הראשונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד בתוכנית, הצטיידות באמצעים חיוניים, מענה לגיוס פלוגות מילואים של מג"ב, השלמת מלאים למשטרת ישראל, לשירות בתי הסוהר ולרשות הארצית לכבאות והצלה. בנוסף הוחלט על מענה טכנולוגי מותאם לצרכים המבצעיים המיידיים לחיזוק הביטחון והסדר הציבורי.

יתר על כן, תתוגבר אבטחת מוסדות חינוך ברשויות מקומיות מעורבות עד לסוף שנת 2021 על בסיס המלצת משטרת ישראל. בנוסף, משטרת ישראל ומשרד האוצר יבחנו קידום תכנון מפורט לתחנת משטרה חדשה בעיר לוד.

בנוסף, יבוצע שיפוי ותיקון נזקים שנגרמו לאמצעים, לתחנות ולנקודות משטרת ישראל וכבאות והצלה במהלך מבצע "שומר החומות".

התכנית של השר אוחנה צילום: תקשורת שר הבט״פ
התכנית של השר אוחנה צילום: תקשורת שר הבט״פ
התכנית של השר אוחנה צילום: תקשורת שר הבט״פ
צילום: דוברות המשטרה

תגובה אחת

  1. חשוב בעיקר לכוחות הבטחון שעוסקים בחיי אדם לבדוק את עצמם באופן שגרתי ולא רק אחרי כשלון מבצעי. יש לבצע הערכת מצב ולגזור תוכנית פעולה מתחזית האיומים והמטלות הנדרשות. לא נראה שזה מה שאמיר אוחנה עושה. המשטרה צריכה ליזום חיזוק מערך התיכנון ובניית הכח בהתאם ליעדים מוסכמים ועל פי המטווה המוסכם להגדיר תקציב ותוכנית הצטיידות וגיוס. ויפה שעה אחת קודם.

Back to top button