מבזקיםמשפטי/פלילי

בג"ץ הוציא צו עיכוב להריסת בית רוצחו של יהודה גואטה ז"ל: "ידי צה"ל נקשרות"

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (חמישי) לבית המשפט הצבאי שומרון הצהרת תובע נגד המחבל שרצח את יהודה גואטה ז"ל בפיגוע בצומת תפוח לפני כחודש. בכוונת הפרקליטות הצבאית להגיש כתב אישום בימים הקרובים נגד המחבל.

בתוך כך, בג"ץ הוציא צו ארעי לעיכוב הריסת בית המחבל, זאת לאחר שהוגשה עתירה מטעם המוקד להגנת הפרט, באמצעות עו"ד לאה צמל. העיכוב תקף עד לדיון בעתירה שהוגשה.

תנועת "אם תרצו" מסרה בתגובה להגשת צו הארעי: "הכתובת נמצאת על הקיר, פעם אחר פעם בג"ץ בוחר לעכב את הריסת בית המחבל ובכך פוגע בהרתעה נגד הטרור. על נבחרי הציבור ושופטי העליון מוטלת החובה המוסרית והדמוקרטית לעצור את המציאות ההזויה שארגון שעיקר המימון שלו ממשלות זרות עותר באופן סדרתי נגד הריסת בתי מחבלים. כעת, לאחר העתירה לא נדחתה על הסף אנו קוראים לשופטי בג"ץ לדחות את העתירה באופן מיידי, לא להתערב בהחלטות ביטחוניות של מדינת ישראל ולתת לצה"ל להשלים את העבודה. כל מחבל שפל צריך לדעת כי אם הוא יבחר לצאת לבצע פיגוע, דמו יהיה בראשו, ביתו יהרס ומשפחתו תגורש לאלתר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו', מסר: "שוב בגץ פוסק לטובת הטרור החלטת בגץ איננה רק פרס לטרור אלא גם הזמנת הרצח הבא .נפעל להעביר חוק שמונע מבג"ץ לדון בעניינים ביטחוניים הפוגעים בחיי אדם".

עו"ד חיים בליייכר מארגון 'חוננו', אשר מלווה את משפחתו של גואטה, תקף: "‏המחבל הרצחני לא צריך לראות יותר אור יום, צריך לזכור שלמחבל יש שותפים, יש לו סביבה תומכת ואנחנו מקווים ונפעל לכך שהדין ימוצה עם כלל השותפים והתומכים. מזעזעת המחשבה שלמרות הוודאות על מעשיו הרצחניים של המחבל, ידי צה"ל נקשרות בידי בג"צ ולא מתאפשרים צעדי הרתעה מידיים".

יהודה גואטה ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

Back to top button