מבזקיםמשפטי/פלילי

ארגון 'בצלמו' לשר אוחנה: "אשר לתושבי לוד ורמלה להחזיק נשק"

בחודש האחרון, מאז החלו הפרעות, הותקפו שוב ושוב יהודים בערים מעורבות ובעיקר בערים לוד ורמלה. במקרים רבים התושבים פנו לעזרת המשטרה אך זו סירבה או שלא יכלה להגיע. ואכן תושבים רבים מחוץ לעיר ביניהם מיהודה ושומרון בעלי רישיון נשק באו למקום והגנו על יהודים.

בעקבות כך פנה היום (שלישי) עו"ד מיכאל ליטווק, בשם ארגון זכויות האדם בצלמו', לשר אוחנה ולשר הפנים אריה דרעי. במכתבו הוא כתב: "בחודשים האחרונים הערים לוד ורמלה עוברים התקפות סוערות מצד פורעי חוק. לא מדובר במעשי קונדס כי אם בניסיונות רצח שחלקם אף התממשו".

"כידוע", הוא מציין, "אחד הקריטריונים לקבלת כלי נשק הינו ישוב מזכה הנמצא באזורי עימות. אין כל ספק שכעת הערים לוד ורמלה הינם אזורי עימות יום יום שעה שעה. לצערנו במקרים רבים המשטרה אף מאחרת לבוא ובעוד לפורעים רבים יש כלי נשק ליהודים המתגוננים אין".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לכן", הוא מסכם, "נודה לך על הוספה מיידית של הערים לוד ורמלה לישוב מזכה. מדיניות השר לביטחון פנים הינה לקדם מתן רישיונות ירי בטענה של מכפיל כוח".

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, מסר: "תושבי לוד ורמלה חיים בסכנה. חובה עלינו לתת להם את כל הכלים להגן על חייהם וחיי בני משפחתם. אנחנו מקבלים שוב ושוב פניות מאנשים בערי העימות אשר מעוניינים לקבל רישיון נשק וחובה על השר לאשר באופן מיידי את הוספת הערים הללו כערים מזכות בטרם יהיה מאוחר מדי ואנשים יפגעו".

צילום: דוברות המשטרה
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Back to top button