מבזקיםמשפטי/פלילי

בג"צ: חבר תנועת החמאס יישאר במעצר מינהלי

בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ דחה עתירה של פעיל חמאס שדרש להשתחרר ממעצר למרות החלטת בית הדין הצבאי על הארכת מעצרו.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק פורטל עורכי דין נועם קוריס

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד נועם קוריס על תביעה ייצוגית ומיליארדי שקלים לציבור – רשת 13

עו"ד נועם קוריס כותב ברשת קו עיתונות

עו"ד נועם קוריס מבזק לייב

העותר, יליד 1961, תושב אל בירה בסמוך לרמאללה, ריצה בעבר עונשי מאסר בפועל בגין עבירות ביטחוניות וכן שהה בעבר במעצרים מינהליים. על רקע מידע מודיעיני שהצטבר בעניינו, העותר נעצר ביום 9.11.2020 ונחקר בחשד להיותו חבר ופעיל בתנועת חמאס ובחשד לפגיעה בביטחון האזור.

ביום 18.11.2020 הוצא צו מעצר מינהלי שהורה על מעצרו של העותר מיום 20.11.2020 ועד ליום 8.3.2021 (להלן: צו המעצר הראשון). העותר הגיש עתירה לבית משפט העליון, שנדחתה ביום 3.3.2021, לאחר שבא כוחו הודיע כי הוא חוזר בו מהעתירה (בג"ץ 1289/21).

ביום 4.3.2021 הורה המפקד הצבאי על הארכת מעצרו המינהלי של העותר מיום 8.3.2021 ועד ליום 7.7.2021 (להלן: צו המעצר הנוכחי). בהחלטה מיום 14.3.2021 אישר בית המשפט הצבאי את צו המעצר הנוכחי. על החלטה זו העותר הגיש ערעור לבית המשפט הצבאי לערעורים. בהחלטתו מיום 26.4.2021, בית המשפט הצבאי לערעורים דחה את הערעור, תוך שקבע כי הסכנה הנשקפת מהעותר "ברורה ומוחשית".

על צו המעצר הנוכחי נסבה העתירה שלפנינו שנדונה ונדחתה על ידי בג"ץ.

לאחר דיון במעמד שני הצדדים, בהסכמת בא כוח העותר עיינו שופטי בג"צ בחומר החסוי ונחה דעתם כי נשקפת סכנה מן העותר, וכי יש בסיס לאמור בפרפרזה הגלויה בתגובת המשיב ולפיה העותר "פעיל חמאס בכיר המעורב בפעילות ארגונית עדכנית יחד עם פעילים בכירים נוספים, בין היתר למול ירושלים".

הרכב בג"צ קבע, כי לא ראה אפוא מקום להתערב בהחלטת המפקד הצבאי ולא מצא כי נפל פגם בהכרעות בתי המשפט הצבאיים בעניינו של העותר, לאור המסוכנות הנשקפת מהעותר לשלום הציבור ובטחונו.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח