חדשות הארץ

ראש המועצה ירקוני: הודתי למאו״ג על השותפות ותהליך הפקת הלקחים

ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני נפגש הערב (שני) עם מפקד אוגדת, תא״ל נמרוד אלוני, ומפקד החטיבה הדרומית, אל״מ טל אשור, יחד עם נציגי הישובים בחבל ביישוב חבל שלום. במהלך הפגישה מפקד האוגדה הציג להם את התחקיר המבצעי הראשוני של צה״ל לאירוע חציית הפלסטיני החמוש אמש (ראשון).

המפקד האוגדה שיבח את תפקודם המקצועי והמהיר של הרבש״צים, אנדריי דוסטוב ואריאל דוליצקי, שנטרלו את המחבל.

ראש מועצה אזורית אשכול גדי ירקוני סיפר: "מהתחקיר עולה כי אתמול בשעות הערב, החשוד חצה את מרחב המכשול בדרום רצועת עזה לשטח ישראל, התקדם לעבר יישוב במועצה, ניסה לדקור רבש״צ סמוך ליישוב ונוטרל. מהתחקיר עלה כי החשוד חצה במרחב בו גדר המערכת נפגעה מפצצות מרגמה במהלך מבצע ״שומר החומות״. עוד עלה, כי החשוד לא זוהה במהלך חצייתו בעקבות תקלת אנוש במערך התצפיות. מהתחקיר הראשוני עולה כי מדובר באירוע חמור ביותר שמעגלי ההגנה השונים יכלו למנועו. מסקנות מן התחקיר הראשוני יופקו וילמדו באופן מיידי, תחקיר האירוע נמשך. המאו"ג שיבח את תפקודם המקצועי ומהיר של הרבש"צים שהוכיחו את תמצית הערכים שמאפיינת אותנו, בניגוד לטרוריסטים: אומץ לב והגנה על אזרחים. בניגוד אליהם, הרבש״ץ שלנו ירה ברגלי המחבל ובכך נטרל אותו מידית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיום דבריו אמר ירקוני: "הודתי למאו״ג על השותפות, על התחקיר המהיר ועל תהליך הפקת הלקחים המקצועי לשיפור וחיזוק בלתי מתפשר של המעטפת ההגנתית על תושבי אשכול."

צילום: דוברות המועצה האזורית אשכול

Back to top button