חדשות הארץ

ארגון 'בצלמו': המערכון שהציג את עמית סגל כבן של טרוריסט – חצה קווים אדומים

התאגיד הציבורי 'כאן' העלה השבוע תכנית סאטירה חדשה. בתכנית הועלה מערכון כנגד פרשן חדשות 12, עמית סגל, בו נטען שהוא בן של טרוריסט. בתגובה הגיש מנכ"ל 'בצלמו', שי גליק, תלונה חריפה ובה הזכיר את הפסוק "לא יומתו אבות על בנים איש בחטאו יומתו".

הנציבה, אורלי ממן, קיבלה את התלונה ובמכתב מנומק כתבה: "תוכניות הומור וסאטירה נהנות מחופש יצירה וביטוי בדרגת חופש גבוהה. תוכניות מסוגה זו נחשבות לאחד הכלים החשובים והאפקטיביים של כל מדינה דמוקרטית והתערבות בתכנים, בעיקר בנושאים שעניינם פוליטי, אינה מקובלת, ובצדק. עם זאת, חופש היצירה והביטוי אינם חסינים מפני ביקורת על איכות המוצר וסרות הטעם המופגנת בהם. מכאן, שכממונה על קבילות הציבור איני מתערבת בתכני סאטירה, להוציא מקרים חריגים בהם הולעגו בעלי צרכים מיוחדים או חסרי ישע או במקרה של סילוף עובדות.

"בד בבד", כתבה ממן, "וכעניין של דעה אישית – אני מוצאת שהצגת הכתב הפוליטי עמית סגל כ "בן של טרוריסט", הייתה חסרת טעם במיוחד ולא עמדה באמות המידה של סאטירה חדה ומושחזת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל בצלמו ברך על ההחלטה ואמר: "גם לסאטירה יש גבולות אדומים. אנחנו נקפיד שלא יפגעו באף אדם מכל מחנה פוליטי בצורה שחוצה את הקו האדום. ומברכים את הנציבה על ההחלטה החשובה."

העיתונאי עמית סגל. צילום: טלגרם "עמית סגל מעדכן"

Back to top button