מבזקיםרצועת עזה

בזמן שעזה הופצצה, מנהיג חמאס התפנק במלון 5 כוכבים בקטאר

1,045,604.70 דולר זהו הסכום שהועבר לתשלום למלון המפואר מנדרין אוריינטל בדוחה, בירת קטאר, עבור 11 ימי החופשה של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה ופמלייתו בזמן מבצע "שומר החומות". זה לא מפתיע שמנהיגי חמאס חיים ברמה גבוהה ונהנים ממנעמי השלטון בשעה שכשני מיליון פלסטינים ברצועת עזה חיים בקושי כלכלי. שלטון החמאס בעזה מחזיק את התושבים ממש כבני ערובה כשמצד אחד ממעט לדאוג לרווחתם ומצד שני אף מעמיק את מצבם הכלכלי הקשה בשל העדפות משונות ואינטרסים של הארגון.

המלון המפואר מנדרין אוריינטל בדוחה
המלון המפואר מנדרין אוריינטל בדוחה

תרומות רבות שנאמדות במיליוני דולרים הועברו בשנים האחרונות לרצועת עזה, כשהתורמות המובילות הן קאטר ואיראן. רוב הכסף משמש את ארגוני הטרור בעזה לצורך הצטיידות צבאית – פיתוח תשתיות ואמצעי לחימה, כפי שהוכח במבצעים הצבאיים האחרונים ברצועת עזה כי הארגונים מתעצמים ומתחזקים צבאית מסבב לסבב.

באיראן לא אהבו, בלשון המעטה, שחשבון ההוצאות של מנהיג חמאס הנייה ופמלייתו נחשף ובשל כך המשטר האיראני העביר לחמאס מכתב נזיפה. לא רק שהסכום הכולל נחשף, אלא גם הפירוט שכלל בתוכו הוצאה של 26,000 דולרים על "עיסויים" בספא. כמו כן, במהלך ימי המבצע "שומר החומות" נשא הנייה הצהרה לתקשורת ובמהלכה הודה לאיראן על הסיוע הכספי והתמיכה הצבאית. עם כניסת הפסקת האש אמר כי "מדובר בניצחון אסטרטגי והשיקום של עזה כבר בדרך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נציין כי במהלך ימי הלחימה מבצע "שומר החומות" אחייניתו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בת ה-6 טופלה בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שעברה ניתוח להשתלת מח עצם.

חשבון ההוצאות של איסמעיל הנייה בצלון בקטאר
מכתב נזיפה מהמשטר האיראני שהועבר לחמאס

מערכת הביטחון בישראל מתריעה כבר במשך שנים כי כספי התרומות שנועדו לשיקום רצועת עזה ולרווחת התושבים עובר ישירות לחמאס אשר עושה בהם שימוש כרצונו לטובת האינטרסים של הארגון. במסגרת הפסקת האש ישראל ביקשה שהכסף לצורך שיקום הרצועה יועבר דרך הרשות הפלסטינית באמצעות מנגנונים מפוקחים, זאת על מנת שהכספים יועברו למטרות שלשמן יועדו ולא לצרכי ארגון הטרור והתעצמותו. מיותר לציין כי בחמאס לא אהבו את הרעיון אך כעת עם חשיפת ההוצאות המופרכות של מנהיג הארגון במלון בדוחא יהיה להם יותר קשה לשכנע את העולם כי באמת רווחת תושבי הרצועה לנגד עיניהם.

המלון המפואר מנדרין אוריינטל בדוחה
המלון המפואר מנדרין אוריינטל בדוחה

תגובה אחת

Back to top button