פוליטי / מדיני

שר החוץ למקבילו הבריטי: "תכריזו על החמאס כארגון טרור, זה אינטרס בינ"ל"

שר החוץ גבי אשכנזי אירח היום (רביעי) במשרד החוץ בירושלים את שר החוץ הבריטי, דומיניק ראאב, שהגיע לישראל לביקור סולידאריות. השר אשכנזי הודה לראאב על תמיכת בריטניה בישראל לאורך מבצע "שומר החומות" וגינוי ירי הטילים על אזרחי ישראל תוך שימוש החמאס במטרות אזרחיות לצרכים צבאיים וניצול האוכלוסייה האזרחית המקומית. שר החוץ אשכנזי אמר לעמיתו כי החלשת החמאס היא אינטרס ישראלי, פלסטיני, אזורי ובינ"ל, וקרא לבריטניה להכריז על החמאס כארגן טרור כחלק מהמאמץ למנוע את התחזקות הארגון ומימונו. כמו כן ביקש שר החוץ אשכנזי מעמיתו הבריטי לפעול לשחרור השבויים והנעדרים המוחזקים על ידי ארגון הטרור.

צילום: חורחה נובומינסקי, משרד החוץ

עוד דנו שרי החוץ באיום שאיראן ושלוחיה מהווים על המזרח התיכון ובחשיבות עצירת משטר האייטולות מהשגת נשק גרעיני.

שר החוץ אשכנזי אמר: ״יש ההתאמה בין ההסלמה בהפרות האיראניות בתחום הגרעין לבין פעילותה מערערת היציבות באזור. הכתב״מ האיראני ששוגר לישראל במהלך ״שומר החומות״ הגיע מאותו המקום כמו הכתב״מים התוקפים את כוחות הקואליציה. איראן מערערת את יציבות המזרח התיכון ומעודדת אלימות וטרור בכל מקום בו היא פועלת. על הקהילה הבינ"ל למנוע מאיראן יכולת גרעינית ללא הגבלת זמן.נפעל בשיתוף הקהילה הבינ"ל להחלשת כוחו של החמאס. זהו אינטרס ישראלי, פלסטיני, אזורי ובינ"ל שיחזק את היציבות במזרח התיכון ויקטין את האיום על תושבי ישראל.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חורחה נובומינסקי, משרד החוץ

בנוסף דנו שרי החוץ על קידום היחסים הבילטראליים בין המדינות בדגש על קשרי המסחר ושיתוף פעולה בנושא קורונה. בריטניה היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל באירופה וקיים רצון הדדי בגיבוש הסכם סחר מעודכן שימצה את הפוטנציאל בשת"פ בין המדינות.
ישראל ובריטניה משתפות מידע ונתונים בתחום המאבק במגיפת הקורונה ומנהלות דיונים במטרה להגיע להסכם הדדי להכרה בחיסונים.

ביקור שר החוץ הבריטי, הוא ביקור סולידאריות שישי של שר חוץ בישראל מאז תחילת מבצע 'שומר חומות'. בשבוע הבא צפויים להגיע לישראל שרי החוץ של הונגריה ופורטוגל, המכהן גם כנשיא התורן של האיחוד הארופי.

Back to top button