צבא וביטחון

הרמטכ"ל כוכבי: חמאס פגש מבצע עם עוצמת תקיפה והגנה חזקה ביותר

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ביקר היום (ראשון) בחטיבת המבצעים, באגף המודיעין ובפיקוד העורף במסגרת ביקורים שיקיים השבוע ביחידות אשר פעלו במבצע ״שומר החומות״. חיילי חטיבת המבצעים ומפקדיה, יחד עם חיילי ומפקדי אגף המודיעין, היו שותפים בתכנון ובהובלה של עשרות מבצעים במהלך המבצע ברצועת עזה. עשייתם בסנכרון כלל המפקדות בצה״ל וגופי הביטחון הנוספים, בשילוב מודיעין ואש, הבטיחה את מימושן של תכניות התקיפה וההגנה בצה״ל. פיקוד העורף פעל בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות וגופי החירום לאורך המבצע בתמיכת המרחב האזרחי, ביצוע פעולות חילוץ, הצלה, מיגון והסברה.

צילום: דובר צה"ל

מדברי הרמטכ״ל: ״ארגון הטרור חמאס פגש מבצע שהייתה בו עוצמת תקיפה חזקה ביותר והייתה בו גם הגנה חזקה ביותר. כשאני אומר עוצמה אני מתכוון לכמות המטרות, לקצב התקיפה, לאיכות המטרות ולשיטות שבהם פעלנו. לסכל פעם אחר פעם בתת קרקע אויב ולהרוג כך עשרות פעילי טרור זו יכולת גבוהה ביותר. הוא גם פגש הגנה חזקה מאוד שלא אפשרה לו לבצע את הפיגועים שתכנן- באוויר, בים, ביבשה ואפילו בסייבר".

כמו כן, הוסיף הרמטכ"ל ואמר:" אנחנו חייבים להישאר ביקורתיים כלפי עצמנו, להישאר צנועים ולנהל תהליך למידה ושיפור של כל מה שצריך שיפור, שינוי והתאמה. במקום שהיינו טובים אנחנו רוצים להיות טובים מאוד, במקום שהיינו טובים מאוד אנחנו רוצים להיות מצוינים. אני רוצה להביע הערכה גדולה מאוד, לכל יחידות צה״ל במבצע הזה ועשו זאת בצורה יוצאת מן הכלל, ואתן בתוכן. הסתובבתי בין רוב יחידות צה״ל, ראיתי נחישות, יצירתיות, מסירות, מקצוענות ולמעלה מהכל ראיתי את ההזדהות ואת צדקת הדרך שיש לאנשים במה שאנחנו עושים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל
Back to top button