בריאות

נערכים לשיא עונת האלרגיות: 25% מהציבור הישראלי מתמודד עם התופעה

בשורה אופטימית לסובלים מאלרגיה. משרד הבריאות אישר תרופה חדשה לטיפול בתופעה, דור שני של אנטי היסטמין עם השפעה מהירה תוך 15 דקות. בקופות החולים נערכים עם אספקה זמינה לעונת האלרגיות המגיעה לשיאה בתחילת הקיץ. מדובר בתופעה נפוצה יחסית ועל פי הערכות במערכת הבריאות כ – 25% מהציבור בישראל סובלים מאלרגיה כלשהיא. ישנן גם הערכות שכשליש מהאוכלוסייה בעולם המערבי סובלים מבעיות אלרגיות בדרגות חומרה שונות.

צילום: קמהדע, חברת תרופות ישראלית ציבורית – צולם במפעל החברה בקיבוץ בית קמה

אלרגיה היא תגובה חיסונית לא רצויה של הגוף לחומרים מסוימים הנמצאים בסביבה הנקראים אלרגנים, אשר בדרך כלל אינם גורמים למחלות. האלרגנים הנפוצים בישראל הם, קרדית הבית, אבקנים, דשא, פרווה וקשקשי עור של חיות מחמד, נבגי פטריות או עובש, מאכלים שונים כמו פירות וירקות, עקיצות דבורים וצרעות, תרופות מסוימות כמו אספירין, לטקס (גומי ממקור צמחי) וחומרי ניקוי מגוונים. במקרים נדירים אלרגיה מתבטאת בתגובה חריפה המכונה שוק אנפילקטי עם פגיעה כלל מערכתית המתרחשת בתוך זמן קצר מן החשיפה ומחייבת טיפול דחוף באמצעות זריקה מיידית של אדרנלין (מזרק אפיפן).

רופפין – תרופה חדשה לאלרגיה. צילום: באדיבות קמהדע, חברת תרופות ישראלית ציבורית

התרופה החדשה מיועדת לטיפול בנזלת אלרגית ובאורטיקריה הנקראת בעברית חרלת או סרפדת ומאופיינת בנגעים אדומים דמויי חבורה או עקיצה ובגרד מתסכל, כל אלו מופיעים כתסמין לאלרגיה לאחד או יותר מהחומרים שהוזכרו או אחרים פחות נפוצים. ידוע שהתופעה של אורטיקריה (סרפדת) שכיחה יותר בקרב נשים ועומדת על כ – 37% לעומת 25% בכלל האוכלוסייה. עוד מסתבר כי אנשים שנמצאים בסיכון לסרפדת הם כאלו שסבלו בעבר מהתקף סרפדת חד פעמי או שיש להם במשפחה אנשים שסבלו או סובלים מהתופעה של אורטיקריה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קמהדע, חברת תרופות ישראלית ציבורית

התרופה החדשה הנקראת רופפין Rupafin)), ניתנת במרשם רופא ובעלת מנגנון פעולה ייחודי המשלב עיכוב כפול של שני חלבונים המשתתפים בתגובה האלרגית. רופפין כבר זמינה בבתי המרקחת של קופות החולים באריזה של 30 טבליות במינון של 10 מ"ג ומיועדת לנטילה פעם אחת ביום בלבד בזמן התקף האלרגיה. ניתן ליטול אותה ללא תלות באוכל, היא אינה גורמת לישנוניות ומתאימה לילדים מגיל 12 ומעלה.

צילום: קמהדע, חברת תרופות ישראלית ציבורית

התרופה המיוצרת על ידי חברת אוריאך uriach)) הספרדית, כבר הושקה ב- 80 מדינות ברחבי העולם ומיובאת לישראל על ידי קמהדע, חברת תרופות ציבורית ישראלית הממוקמת בפארק המדע באזור התעשייה של נס ציונה ורחובות. קמהדע מתמחה בפיתוח תרופות מצילות חיים המבוססות על חלבונים המופקים מפלזמה ומייצרת אותן במפעל החברה הנמצא בקיבוץ בית קמה שבנגב. לחברה מגוון תרופות מתקדמות לטיפול במושתלי איברים ומחלות יתום נדירות. קמהדע עוסקת במקביל גם ביבוא תרופות חדשניות לארץ ובימים אלו משיקה בישראל תרופות חדשות לטיפול באסטמה, COPD ואלרגיה. בנוסף מפתחת קמהדע בשיתוף משרד הבריאות תכשיר נוגדנים כחול לבן כנגד נגיף הקורונה, המופק מפלזמה של מחלימים ומיועד לטיפול בחולי קורונה. כמו כן החברה מספקת למשרד הבריאות נסיוב נגד ארס הנחשים הארסיים הנפוצים בארץ, צפע ואפעה, המופץ בהצלחה מזה כעשור לכל חדרי המיון בבתי חולים בארץ.

צילום: קמהדע, חברת תרופות ישראלית ציבורית – מפעל החברה בקיבוץ בית קמה שבנגב
Back to top button