חדשות הארץ

יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס התגלו בהרצליה ובגלבוע

במסגרת לכידות יתושים שערך המשרד להגנת הסביבה בחודש האחרון, התגלו יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס בהרצליה ובנחל חרוד שבגלבוע, בסמוך ליישובים בית אלפא וחפציבה. המשרד להגנת הסביבה התריע בפני עיריית הרצליה והמועצה האזורית גלבוע על הימצאות היתושים, והנחה את הרשויות להגביר את הניטורים בשטחי הרשויות בכלל ובאזורים הנגועים בפרט, ובמידת הצורך לבצע פעולות מניעה והדברה באופן מיידי.

בעשור האחרון יתושים נגועים התגלו החל מאמצע חודש יולי, ואולם ב-2021 כבר בלכידות שבוצעו בחודש מאי נלכדו יתושים נגועים.

קדחת מערב הנילוס היא מחלה זואונוטית, שמקורה בבעלי חיים ומועברת גם לאדם. המחלה נגרמת על-ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, המועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. תקופת הדגירה של מחלת קדחת מערב הנילוס (התקופה שחולפת מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה) נמשכת בין שבוע ל-14 ימים. במרבית המקרים מדובר במחלה קלה, דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. סימני המחלה הם חום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתקופה זו של התפרצות נגיף הקורונה, על החולים המתגוררים באזורים שבהם נמצאו יתושים נגועים, להיות ערניים במיוחד לאפשרות של תחלואה בנגיף קדחת מערב הנילוס. כיוון שלא קיים חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.

המשרד להגנת הסביבה מדגיש, כי על הרשויות המקומיות מוטלת האחריות לטיפול במפגעי היתושים, וקורא לתושבים ליידע את הרשויות על קיום מפגעי מים עומדים ופריצות ביוב. התושבים יכולים באמצעים פשוטים יחסית לפעול להפחתת כמות היתושים, באמצעות ייבוש מקורות מים בחצרות, בגגות ובמקלטים. כמו-כן, מומלץ להתגונן מעקיצות יתושים על-ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים במידת הצורך.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, אמרה: "כבכל שנה, המשרד להגנת הסביבה מנטר ולוכד יתושים בחודשים אפריל-נובמבר, שמזוהים ונבדקים במעבדות משרד הבריאות. השנה היתושים הנגועים הקדימו להופיע. אני קוראת לרשויות המקומיות בכל הארץ לפעול למניעת מפגעי יתושים, וקוראת לציבור לעדכן את הרשויות המקומיות לשם טיפול יעיל ומהיר"

למידע נוסף, כולל דרכי התגוננותת לחצו כאן

אילוסטרציה

Back to top button