מבזקיםצבא וביטחון

הותר לפרסום: חמאס תכנן פיגוע דרך הים באמצעות צוללות אוטונומיות

צה"ל התיר היום (ראשון) לפרסום כי חמאס מחזיק בצוללות אוטונומיות המסוגלת לשאת מטען במשקל של 50 ק"ג. מדובר בצוללות מוכוונות GPS שנמצאות ברשות הקומנדו הימי של חמאס שמטרתן לבצע פיגוע בשטח מדינת ישראל. בימים האחרונים, כחלק מתקיפות צה"ל במסגרת מבצע "שומר החומות" הושמדו מרביתן. על פי הערכות גורמי הביטחון ישנם כעת לחמאס עוד 3 צוללות כאלה.

בחמאס, החלו מיד בפיתוחים ימיים מיד לאחר סיום מבצע "צוק איתן" ובמיוחד לאחר שישראל נטרלה את יכולת המנהרות של ארגון הטרור עם הקמת המכשול התת קרקעי לאורך גבול רצועת עזה. חמאס השקיע במשך השנים כספים רבים בפיתוח משמעותי בתשתית ימית אשר מטרתה להוציא פיגועים נגד ישראל דרך הים. גורמי הביטחון בישראל משוכנעים, עם התקדמות המבצע הצבאי "שומר החומות" ברצועת עזה כי נגרמה לארגוני הטרור חמאס והגא"פ (הג'יהאד האסלאמי) נגרמו נזקים משמעותיים מאוד בתחום הימי וזאת באמצעות עשרות תקיפות נרחבות של לוחמי חיל הים בימים האחרונים.

צילום: מקורות ערביים

במהלך ימי הלחימה זיהו לוחמי חיל הים ניסיונות של ארגוני הטרור לבצע ירי לעבר אסדת הגז "תמר" הממוקמת במרחק של 20 ק"מ מרצועת עזה המוגנת אף היא על ידי סוללת כיפת ברזל. כל הרקטות שנורו לעבר האסדה נפלו לים. במשרד האנרגיה החליטו בעקבות ניסיונות אלה שלא לקחת סיכון ופעילות האסדה הופסקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למערכת הביטחון ידוע כי לארגוני הטרור, במיוחד לכוחות הקומנדו הימי של חמאס, ישנם אמצעים מתקדמים נוספים אשר יכולים לשמש בדי להוציא פיגועים מהים. בין היתר באמצעות "סקוטרים", סירות קומנדו מהירות, מל"טים מדויקים וציוד צלילה – רובם המוחלט הושמד על ידי צה"ל.

צילום: מקורות ערביים

במערכת הביטחון משוכנעים כי לאחר תקיפת 15 מחסנים ומוצבים, עשרות כלי שייט ומספר צוללות לא מאוישות שהיו מוכנות לרגע פקודה, נשללה היכולת הימית של חמאס. בנוסף, תקפו כלי שייט של חיל הים וחיל האוויר תשתיות של חמאס מהן היו מתוכננים פעילי חמאס לצאת למשימות כנגד מדינת ישראל. גורם ביטחוני אמר כי "פעילי הקומנדו הימי של חמאס נמצאים בסיר לחץ בגלל מה שעשינו להם. יתכן שהם ינסו אותנו אבל אנחנו מוכנים".

גורמי ביטחון אמרו שחיל הים לקח חלק מאוד פעיל במבצע "שומר החומות" בתקיפות הקשורות לפעילות הימית וסיים את בנק המטרות כנגד ארוני הטרור בעזה שהוצבו לו על ידי פיקוד הדרום.

צילום: מקורות ערביים
צילום: מקורות ערביים

צפו: תקיפות צה"ל של חיל הים במבצע "שומר החומות"

צילום: דובר צה"ל

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח