פוליטי / מדיני

שר החוץ לשגרירים ישראלים: משימתנו היא שימור הלגיטימציה הבינלאומית

שר החוץ גבי אשכנזי קיים לפני זמן קצר (חמישי) הערכת מצב עם הנהלת משרד החוץ והשגרירים ממדינות הליבה באירופה, המדינות הערביות, ארה"ב והאו"ם, במהלכה עמד מקרוב על המאמץ המדיני והדיפלומטי הישראלי בהובלת משרד החוץ.

שר החוץ אשכנזי אמר: "לא נאפשר את ההתקפה הברוטלית של החמאס. עלינו לדאוג לשימור מרחב הפעולה – בצורה אסרטיבית ולא אפולוגטית. שום מדינה לא הייתה מסכימה לספוג ירי על עיר הבירה שלה, על הפרלמנט ועל שדה התעופה הבינ"ל תוך שמיליוני תושביה נאלצים לעבור לילות בחדרים הממוגנים. עלינו לדאוג לאפשר לצה"ל את מרחב הפעולה והתמרון. זוהי מטרת העל של משרד החוץ ושלכם, השגרירים וראשי הנציגויות".

שר החוץ הדגיש בפני השגרירים כי הסבב הנוכחי אינו סבב רגיל כפי שהיינו רגילים אליו עד כה: "חמאס פתח בירי בגלל שזיהה הזדמנות על רקע מאבקי ההנהגה וביטול הבחירות. זוהי תנועת טרור, שמנסה לחטוף את השיח הפלסטיני ולמצב את עצמה בקרב הפלסטינים כמגינה על ירושלים בכלל ועל הר הבית ומסגד אל אקצה בפרט. אסור לתת פרס לחמאס. זהו אינטרס משותף של כל הקהילה הבינלאומית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר אשכנזי ביקש מהשגרירים להדגיש בשיחותיהם עם גורמי משרדי החוץ במדינות היעד, הסגל הדיפלומטי ובתקשורת כי ישראל פעלה בכל דרך להכיל את האירועים, גילתה איפוק וריסון מול ניסיונות החמאס וארגוני הטרור להבעיר את השטח וכן ניסתה למנוע הידרדרות, תוך שהיא מאפשרת חופש פולחן הדת.

אשכנזי סיים בדברים: "העובדה שרוב הקהילה הבינלאומית תומכת בעמדת ישראל להגן על עצמה, היא תוצר של פעילותכם הדיפלומטית הענפה והחשובה מיד עם פרוץ האירועים, והשיחות שקיימתי עם עשרות שרי החוץ בעולם. פעילותכם חשובה וקריטית למתן המעטפת התומכת והשגת הלגיטימציה העולמית".

צילום: דוברות משרד החוץ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח