פוליטי / מדיני

ראש הממשלה נתניהו בלוד: "ייתכן שיהיו פה חילופי מהלומות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (חמישי) הערכת מצב בבסיס מפקדת מג"ב בלוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "סיימנו עכשיו קבוצת פקודות, כך אפשר לקרוא לזה עם הגורמים הבכירים ביותר של הביטחון: שר הבט"פ, המפכ"ל, ראש השב"כ, היועמ"ש, מפקד מג"ב ועם גורמים אחרים. המטרה שלנו היא להביא תוצאות ולהביא תוצאות מהר."

נתניהו ציין את גיוס כוחות המילואים ואת הזכות של הממשלה להפעיל את הצבא לצורך טיפול במהומות בערים המעורבות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו אמר כי: "אנחנו צריכים להשיב את השקט והביטחון לאזרחי ישראל והדבר הזה מתחיל ונגמר בגיבוי לחיילים ולחיילות שלנו, הם יקבלו את מלוא הגיבוי. אנחנו אמרנו להם: 'אנחנו שומעים רחשים של חשש מוועדות חקירה, מחקירות, מבדיקות'. אנחנו ניתן לכם את כל הכלים להגן על עצמכם, להגן על אזרחי ישראל ולמנוע את הפורענות. יש לכם את הגיבוי, אל תחששו."

עוד הוא הוסיף: "יש פה שיתוף פעולה חסר תקדים בין השב"כ, משטרת ישראל והגורמים המשפטיים. כולם מבינים שיש פה אירוע שאינו פלילי רגיל, אף על פי שמשולבים פה הרבה גורמים פליליים. יש פה גורמים שפורעים חוק, פורעים בעצם את המסגרת של מדינת ישראל ולכן מול איום כזה יש אפשרות להשתמש במעצרים מנהליים וגם כמובן במעצרים אחרים לפורעים."

ראש הממשלה העריך את המצב בשטח לימים הקרובים ואמר: "אני לא יכול להגיד לכם שאנחנו לא בפני הסלמה. המודיעין שיש לנו אומר שיתכן מאוד שאנחנו נמצא כאן התגברות של האלימות בימים הקרובים, ייתכן שיהיו פה חילופי מהלומות. זה תמיד ככה, כדי לדכא התפרעות צריך להפעיל כוח, הרבה מאוד כוח. אנחנו נפעיל אותו, תוך מתן גיבוי מלא למשטרת ישראל ולחיילי ולחיילות המג"ב".

צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

צילום: עומר מירון/ לע"מ, סאונד: ניר שרף/ לע"מ

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח