פוליטי / מדיני

ח"כ זוהר הגיש הצעות חוק לביטול אזרחות בגין התפרעות עוינת בעת אירוע ביטחוני

על רקע האירועים האלימים וההתפרעויות בלוד, עכו ובערים נוספות, הגיש ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) 2 הצעות חוק לשלילת אזרחותם ולעונשי מאסר כבדים של מתפרעים. מדובר בעוד כלים הרתעתיים-מניעתיים שיעניקו למדינה ולכוחות הביטחון כלים חשובים לטיפול באירועים אלימים המתרחשים בזמן מבצע ביטחוני נרחב במטרה לפגוע בסדר הציבורי.

בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב כי "הצעה זו באה על רקע מעורבותם של אזרחים ישראלים בהתפרעויות אלימות שגרמו נזק לגוף ו/או לרכוש הציבור בעת התקפות טילים על מדינת ישראל המהוות אירוע ביטחוני רב מערכתי".

עוד נכתב בדברי ההסבר כי "הקשר בין הזכות לאזרחות ישראלית ונאמנות למדינה הוא קשר בלתי ניתן לניתוק. מוצע כי לשר הפנים ו/או בית המשפט ולרשות מנהלית, תהיה הסמכות לבטל את אזרחותו הישראלית של אזרח שנטל חלק בהתפרעות אלימה. מטרת ההצעה להרתיע כל אזרח ישראלי מלהשתתף בהתפרעות אלימה בעת אירוע ביטחוני רב מערכתי ולגרום נזק לגוף או לרכוש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), שיזם את ההצעה, קורא לכל חברי הסיעות המרכיבות את כנסת ישראל לתמוך בהצעת החוק: "זו הדרך לתת את הכלים למדינה ולאנשי הביטחון האמונים על שמירת הסדר הציבורי, כלי חשוב שיעזור לנו להתמודד עם המתפרעים האלימים שיוצרים הרס ופוגעים באזרחים מבלי לחשוש בזמן לחימה. אם לא נייצר גורמי הרתעה מיידים כנגד כל מי שמנסה לפגוע בבטחון המדינה מבחוץ ומבפנים, זה עלול להגיע לאסון כבד", אמר זוהר.

צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח