מבזקיםצבא וביטחון

צה"ל: חמאס ישלם את המחיר למעשיו, אנחנו נגיב בחריפות

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן הבהיר הערב (שני) בעקבות ירי הרקטות לעבר מדינת ישראל כי סדרת הירי האחרונה של חמאס לשטח ישראל תגרור להסלמה רחבה, "מדובר באירוע חמור ביותר. זה אירוע שלא יעבור בשתיקה. יש לנו מנעד רחב של אפשרויות תגובה וארגון הטרור חמאס ישלם מחיר את המחיר למעשיו אנחנו נגיב בחריפות". אמר תא"ל זילברמן.

בשעה 18:00 החל ירי רקטות מאסיבי לעבר שטח ישראל – לאזור ירושלים ועוטף עזה ובנוסף נורה ירי טיל נ"ט לעבר רכב ששהה במרחב עוטף עזה. למרבה המזל לא היו נפגעים.

מרבית השיגורים נפלו בשטחים פתוחים, אולם נזק נגרם למבנה בית בהרי ירושלים, לא היו נפגעים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר צה"ל מדגיש כי "אם חמאס לא הבין עד עכשיו – המסר יהיה ברור – יש לנו מנעד רחב של אפשרויות. הכנו תכנית סדורה ורחבה ולא נהסס להפעיל אותה. תגברנו את ההגנה האווירית, הגברנו סד"כ קרקעי וגם השהנו את התרגיל המטכ״לי מרכבות האש כדי למקד את כל הקשב המבצעי. יש פה פגיעה בלתי נסבלת בריבונות של ישראל. אם יימשך הירי, נגבה מחיר נוסף."

עוד הוסיף דובר צה"ל: "גם ברגעים אלה אנו מתגברים בכוחות נוספים את ההגנה בפיקוד הדרום, הפצנו הנחיות לעורף – מדיניות התגוננות בין 0-40 ק״מ ללא לימודים. מקומות עבודה אך ורק עם מרחב מוגן תקני, מעבר לזה אין הנחיות נוספות לעורף מלבד מה שהוצאנו. התחלנו לתקוף ברצועה כמה דקות אחרי הירי לכיוון ירושלים, הצלחנו לסכל חוליה של 3 פעילי חמאס ברצועה. האור הירוק ניתן דקות אחרי הירי לירושלים. אנחנו כאמור ממשיכים לתגבר בכוחות נוספים, מקיימים שיח רציף עם ראשי הרשויות ורואים בזה נדבך חשוב ביכולות שלנו בימים קדימה." סיכם.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח