פוליטי / מדיני

האיחוד האירופאי: ישראלים מחוסנים יכולים לבקר במדינות האיחוד

האיחוד האירופאי הוסיף היום (חמישי) את לישראל לרשימת המדינות הירוקות, הכוללת 8 מדינות. על בסיס החלטה זו יכולות המדינות החברות באיחוד לאפשר כניסת ישראלים לתחומם.

ההחלטה היא תוצאה של עבודה דיפלומטית מאומצת של שגרירות ישראל לאיחוד האירופי, שגרירויות נוספות ביבשת ומשרד החוץ בירושלים, שפעלו מול מועצת האיחוד האירופי והנציבות להמליץ להוסיף את ישראל לרשימת המדינות הירוקות.

ההחלטה מתבססת על נתוני התחלואה הנמוכים ושיעור התחסנות גבוה באוכלוסייה הישראלית והיא צעד משמעותי בדרך לכניסת ישראלים למדינות האיחוד האירופי. ישראל היא המדינה היחידה אשר התווספה לרשימה הירוקה מאז ינואר 21, בה נמצאות אוסטרליה, ניו זילנד, רואנדה, סינגפור, דרום קוריאה, תאילנד וסין בלבד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אומנם מדובר בהחלטת איחוד שאינה מחייבת את המדינות החברות, אבל סוללת את הדרך למדינות החברות באיחוד האירופאי לאשר כניסת ישראלים, באופן חד צדדי או בהסכם הדדיות עם ישראל. ההמלצה לא מבטלת את ההנחיות הפרטניות בכניסה לכל מדינה בנוגע לקורונה (בידוד, בדיקות וכו').

שר החוץ גבי אשכנזי, אמר: "החלטת האיחוד האירופאי להוסיף את ישראל לרשימת המדינות הירוקות סוללת את הדרך לחזרה הדרגתית לשגרה לאחר משבר הקורונה לצמיחה כלכלית. אני מברך את שליחי משרד החוץ באירופה על עבודתם המצוינת שהובילה להחלטה".

צילום: freepik
Back to top button