פוליטי / מדיני

בנט: נתניהו טרק עלינו את הדלת; יש שתי אפשרויות – בחירות או ממשלת חירום

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט אמר לפני זמן קצר (רביעי) בהצהרה לתקשורת: "מזה שנתיים וחצי שמדינת ישראל נמצאת בסחרור אינסופי של בחירות. כאילו אחזה בנו מחלה של השמדה עצמית. עוד בחירות ועוד בחירות – זה לא רק פארסה יקרה ומיותרת. זו גם פגיעה ישירה ומיידית בחיים של בני אדם. בפגועי המלחמות שאין ממשלה מתפקדת שתעזור להם. בעסקים שקרסו בקורונה שאין ממשלה מתפקדת כדי להסיר מהם ביורוקרטיה. באזרחים שחיים בנגב ובגליל תחת אלימות קשה. אין תקציב, אין ממשלה, אין תכניות עבודה. יש רק מריבות, כאוס, שנאה ובעיקר – חרדה עצומה בציבור. בערב הבחירות הבטחתי – מה שהיה הוא לא מה שיהיה. האמת היא פשוטה – נתניהו נכשל בהרכבת ממשלה ימנית."

בנט המשיך: "עשיתי הכל, יחד עם חבריי, כדי שזה יצליח. חברי הכנסת של ימינה היו מהראשונים שהתייצבו ואמרו פומבית – ניכנס לממשלה ימנית. לא דרשנו שררה. דרשנו ממשלה שאכפת לה מהאזרחים. משך 28 יום הפכנו כל אבן, עשינו כל מאמץ, בשיתוף עם ראשי מפלגות אחרים מגוש הימין שגילו אחריות ורצון טוב. אפילו ביממה האחרונה עשינו ניסיון אחרון להותיר אפשרות לממשלת ימין, אך נתניהו טרק עליה את הדלת. ועכשיו יש שתי אופציות: להמשיך בעוד בחירות ועוד בחירות עם עסקים קורסים,- או להקים ממשלת חירום רחבה, מאתגרת אמנם, אבל כזאת שתוציא את העגלה מהבוץ. פשוט. שתי אופציות. או בחירות או ממשלת חירום. אני אעדיף להוציא את העגלה מהבוץ במקום שהעגלה תתחפר ותטביע את כולנו."

עוד אמר בנט: "אני רוצה לפנות פה לחבריי הטובים בימין ולומר להם: זה הזמן לעצור ולחשב מסלול מחדש. מי שיקח את ישראל, בציניות, לבחירות חמישיות, על בסיס אינטרסים אישיים, בניגוד מוחלט לצרכי העם והמדינה -העם לא יסלח לו. זה הזמן להקמת ממשלת אחדות. כל מפלגות הימין מוזמנות פנינה. אל תתלוננו על המציאות, תייצרו מציאות. הדלת פתוחה בפני כל המפלגות לצורך ההקמה. יש רק קו אחד שמנחה אותנו: לא לבחירות חמישיות. מי שלא מצטרף לממשלת אחדות, פוגע באחדות. מי שמנסה להוביל אותנו לבחירות חמישיות, ימצא אותנו מולו. אינני יכול להבטיח שנצליח בהקמת ממשלת החירום הזו, אבל אני מבטיח שננסה. אני מודה – זו לא ממשלה שהיא בהכרח טבעית ואינה קלה לאף אחד מהשותפים הפוטנציאליים. יש בה אנשים בעלי עמדות שונות, ואף הפוכות. זכרו, חילוקי דעות כאלה היו בממשלות רבות. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמר ח"כ בנט: "קואליציה היא לא אידיאל, קואליציה הייתה תמיד פשרה וזו מהותה של הדמוקרטיה בכלל וזו היהודית בפרט. אך אני רואה בממשלה כזו גם הזדמנות. הזדמנות לסמן את המשותף. נכון לא נוכל לשבור ימינה ולא שמאלה. אבל יש הרבה משותף. זו הזדמנות לפעול יחד בתחומים שאנחנו כן מסכימים. הזדמנות להרגיע את החרדה הגדולה בעם. הזדמנות לזכור שאנחנו עם אחד. האם באמת ח"כ עומר ברלב ממפלגת העבודה וח"כ מתן כהנא אינם יכולים לשבת באותה קואליציה? האם אנשים שמסוגלים להילחם יחד בלבנון או בעזה, אינם מסוגלים לשבת יחד באותה ממשלה? זה באמת כ״כ לא אפשרי? הממשלה שאנו שואפים להקים לא תהיה ממשלת נגד, אלא ממשלת בעד. בעד האוב, בעד הרוגע, בעד הפעילות, הפעולה, בענייניות. זה אפשרי. על מנת להקימה לא נחסוך בשום מאמץ, אך לא נשלם כל מחיר. לא במחיר עקרונותינו וערכינו. בימים הקרובים ניכנס למ"מ ונעמוד על עקרונות היסוד החשובים לנו במחנה הימין."

ארכיון. צילום: ערוץ הכנסת
Back to top button