כלכלה

לקראת עונת החתונות: מומחי מכון התקנים בטיפים לרכישת תכשיטי זהב

לקראת "עונת החתונות", קיבצו מומחי מכון התקנים הישראלי מספר טיפים חשובים שיוכלו לסייע ברכישת תכשיטי זהב אמינים ותקניים. בעת רכישת תכשיט יש לוודא שהוא מסומן כדין:

  • סימן היצרן או היבואן (בדרך כלל יופיעו ראשי התיבות של שמו).

  • סימן טוהר הזהב – בקרטים או באלפיות.

  • סימן האימות – מוטבע על התכשיט ע"י מכון התקנים, החותמת הינה בצורת כינור דוד. סימון זה מבטיח את אמינות ונכונות סימן טוהר הזהב.

לשם כך יש להיעזר בזכוכית מגדלת (X10) שצריכה להיות מסופקת על ידי החנות ובלוח סימני האימות שצריך להיות מוצג בחנות התכשיטים במקום בולט. יש להימנע מלרכוש תכשיט שאינו מסומן כנדרש.

יש לדרוש ממוכר התכשיט חשבונית בה יפורט סוג התכשיט, משקלו ודרגת הטוהר שלו. תכשיטים השוקלים פחות מ- 2 גרם אינם מחויבים לשאת את סימן האימות של מכון התקנים אך חייבים לשאת את שם סימן היבואן/ יצרן ואת סימן טוהר הזהב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כשרוכשים תכשיטי זהב לבן מצופים רודיום, חשוב שציפוי החומר יהיה על בסיס מקורי של זהב לבן ולא צהוב, אחרת ייתכן כי צבעו הלבן של התכשיט (ציפוי הרודיום) ירד ובמקומו יופיע הצבע הצהוב. יש לבקש מהמוכר שיציין על גבי החשבונית כי התכשיט הינו ציפוי רודיום על גבי זהב לבן.

כשמרחיבים טבעת, יש לוודא כי התוספת תהיה באותה דרגת טוהר של הטבעת. כבר בעת הרכישה יש לתת תשומת לב לעובדה כי האצבעות מתרחבות בקיץ.

לאנשים בעלי עור בהיר כדאי להימנע מרכישת תכשיטי זהב לבן המכילים את המתכת-ניקל. בעלי עור בגוון זה רגישים יותר ויכולים לפתח אלרגיה לניקל.

לאנשים שרגישים לנחושת, כדאי להימנע מרכישת זהב אדום. כדאי לקנות תכשיטים בעלי דרגות טוהר גבוהות. תכשיטי כסף בעלי דרגת טוהר של לפחות 925 ותכשיטי זהב של 18 קרט ומעלה.

אימות תכשיטי זהב נעשה במעבדות מכון התקנים ולעיתים, בעקבות הבדיקות, מתגלים תכשיטים אשר אינם עומדים בדרגת הטוהר המוצהרת. במקרה ובידי אדם פרטי מצוי תכשיט, שהוא אינו יודע מה טיבו, ניתן לבצע בדיקה חינם במעבדת מכון התקנים . לתיאום: 03-6467730.

צילום: עדן דניאלס
Back to top button