בריאות

ביה"ח בנהריה: ההורים גייסו יותר מ- 700 מנות דם למען בנם החולה

זה סיפור על נחישות, סולידריות וניצחון הרוח האנושית: במבצע התרמה נרחב, אירגנו אפנן ואחמד אסדי מהכפר ג'דיידה-מכר, התרמה של 718 מנות דם, כחלק מהחיפושים אחר סוג דם נדיר עבור בנם עומאר בן ה-10, המטופל במרכז הרפואי לגליל. עומאר סובל ממחלת דם נדירה (אנמיה המוליטית אוטואימונית), הגורמת להמוגלובין נמוך בגוף, וכתוצאה מכך לחולשה, עייפות וקצב לב מואץ.

לאחרונה התברר, כי לילד יש סוג דם נדיר ביותר, שכמעט ואינו קיים במאגרי הדם הארציים של מד"א, מה שעלול ליצור בעיה קשה במקרה של הזדקקות לעירוי דם. בעקבות זאת פנו הרופא המטפל, ד"ר אמיר קופרמן, ומנהלת המעבדה ההמטולוגית ובנק הדם, ד"ר אתי שאול, להוריו של עומאר, בבקשה שיארגנו מבצע התרמה, כדי לנסות ולאתר מתרימים עם אותו סוג דם נדיר.

משפחתו של עומאר הרימה את הכפפה ויזמה מבצע התרמה, בשיתוף מד"א, שהגיע ל-5 כפרים באזור, בהם מתגוררים בני המשפחה המורחבת, מתוך מחשבה שסוג הדם הנדיר נמצא בהם בשכיחות גבוהה. תוך ימים ספורים, הם הצליחו להשיג מאות מנות דם, כ-20 מתוכן היו מתאימות. בעקבות המעשה האצילי ויוצא הדופן קיבלה המשפחה תעודת הוקרה מרמ"ז חיים מן, אחראי תפעול ומתאם התרמות בבנק הדם חיפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההורים אפנן ואחמד מספרים: "היתה היענות מדהימה. יותר מ- 8,500 אנשים הביעו נכונות לתרום. בסופו של דבר, החלטנו להתרכז בכפרים בהם מתגוררת המשפחה המורחבת שלנו, ושם נמצאו כמה סוגי דם נדירים שהתאימו לבננו. אנו מודים למרכז הרפואי, למד"א ולתורמים הנהדרים".

ד"ר קופרמן אמר: "מבצע ההתרמה העשיר את מלאי מנות הדם הנדירות בישראל ועשוי לעזור למטופלים רבים. אלמלא התגייסות המשפחה, הסכמתה להיחשף וגיוס הקהילה בצורה מאסיבית, מבצע ההתרמה לא היה מצליח בצורה כזו".

בני הזוג אפנן ואחמד אסדי עם הבן עומאר, תעודת ההוקרה שקיבלו ונציגי המרכז הרפואי. צילום: רוני אלברט
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח