בריאות

בי"ח פוריה: משלחת יצאה לסייע בטיפול בקורונה לבוטסואנה שבאפריקה

ד"ר מזרחי, סגנית מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה וד"ר מתן, מנהל מחלקת טיפול נמרץ קורונה, יצאו במשלחת לבוטסואנה שבאפריקה כדי לסייע למשרד הבריאות שם בהתמודדות עם מגיפת הקורונה.

צוות המרכז הרפואי פדה-פוריה, ד"ר הגר מזרחי, סגנית מנהל המרכז הרפואי וד"ר משה מתן, מנהל מחלקת טיפול נמרץ קורונה, הגיעו ביום שני 3.5.21 לרפובליקת בּוֹטְסְוָאנָה שבדרום אפריקה, במסגרת משלחת של משרד הבריאות ולבקשת ממשלת בוטסואנה כדי לסייע ולהדריך את הצוותים המקומיים בהתמודדות המורכבת עם מגיפת הקורונה.

ד"ר מזרחי דיווחה כי בית החולים בו סיירו Sir Ketumile Masire Teaching Hospital, הוא בי"ח חדש שנבנה לאחרונה ונפתח לפני כשנה, מוקדם מהמתוכנן, כדי שישמש בית חולים ייעודי בו מטופלים רק חולי קורונה. כרגע מאושפזים בביה"ח 50 חולים במצב קשה. בשיא הגל השלישי טופלו בביה"ח 130 חולים קשים. ד"ר מזרחי הוסיפה, "אנחנו פה כדי לשתף את הצוותים הרפואיים בבתי החולים בידע הרב ובניסיון שצברנו במהלך ההתמודדות המורכבת עם מגיפת הקורונה. זה בית חולים ציבורי שמקבל רק חולי קורונה מהאזור כולו. שמחנו לשמוע שגם כאן רואים ירידה במספר החולים בשבועות האחרונים, למרות שמבצע החיסונים החל כאן רק לפני שבועיים. כרגע הם מחכים לאספקה נוספת של מנות חיסון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום שלישי החולף נפגשו חברי המשלחת עם שר הבריאות, ד"ר אדווין דיקולוטי שברך את המשלחת והודה לממשלת ישראל על ששלחה צוות מקצועי שהוא בעל ניסיון רב בטיפול בקורונה מתוך אמונה שזה יסייע לבוטסואנה להילחם במגפה. שגריר ישראל, גרשון קידר שהשתתף במפגש הודה לשר הבריאות ואמר כי בדת היהודית מקובל שכל מי שהציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו ועל כן הצוות שישראלי נענה מיד לקריאה לעזרה של ממשלת בוטסואנה.

באמצע שר הבריאות , משמאלו ד"ר מזרחי. ראשון מימין, ד"ר משה מתן. צילום: דוברות פוריה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח