חדשות הארץ

סקר פוסט קורונה: 80.8% התגעגעו לאירועי הענק ולאווירת ה"ביחד"

סקר חדש הבוחן את הנכונות של הישראלים לחזרה לשגרה אחרי דעיכת הקורונה, מעריך כי צפויה הסתערות של הקהל הישראלי על אירועי ענק, הופעות מוסיקה, מוזיאונים וקונצרטים והוא חוזה גל של ״מסיבה בלתי נגמרת״. 80.8% מהמשתתפים בסקר הצהירו כי התגעגעו ביותר לאירועים הציבוריים ולמפגשים החברתיים הכרוכים בהם ותשעה מכל עשרה נשאלים אמרו שהם מצפים בקוצר רוח לקחת חלק באירועים חדשים. 65% רוצים לחזור להופעות המוסיקה הגדולות ובשכבת הגיל 18-34 התגעגעו בעיקר לאירועי ספורט גדולים. מעל מחצית מהנשאלים (56%) אף אמרו שיילכו ליותר אירועים מכל הסוגים מאשר בעבר כי ״החיים קצרים״ וכי הם ״רוצים לפצות עצמם על הזמן האבוד״.

הסקר, נערך על ידי חברת Arlington Research ברחבי אירופה (כולל ישראל) בקרב 2,500 משתתפים והוא נבנה בשיתוף פרופ׳ סטיבן טיילור, פסיכולוג בעל שם ואחד המומחים בחקר השפעות מגפות על ההתנהגות החברתית. הסקר הוזמן על ידי חברת Epson, שמקרני הלייזר שלה לוקחים חלק פעיל באירועים הגדולים ומעצימים את החוויה באמצעות הקרנות ענק, הולוגרמות, תצוגות אינטראקטיביות, מציאות מדומה ורבודה ושאר טכנולוגיות המאפשרות משיכת תשומת לב ויצירת חוויה בלתי נשכחת. בסקר נשאלו המשתתפים באשר לעמדתם כלפי אירועים בהם נעשה שימוש בטכנולוגיות חדשות להעצמת החוויה. 49.8% מהישראלים ציינו כי הם מעדיפים אירועים ״מתוגברים״, בשל העובדה שמדובר בחוויה חדשה לחלוטין, 41.2% ציינו כי אירועים כאלה משאירים אצלם יותר זיכרונות מרגשים שניתן לחלוק ו-4.4% אמרו כי האירועים הללו פשוט ״מהנים יותר״.

צילום: Epson

״המהלך של החזרה המהירה לשגרה, היכן שאפשרי, עם המפגשים ההמוניים יקרה מהר מאוד״, אומר פרופ׳ טיילור. אני צופה מהלך של ׳היפר-חברתיות׳ בתקופה הקרובה, ממש כמו שראינו לאחר היציאה בשהות ה-20 של המאה הקודמת מהמשבר הגדול ולאירועי הענק יהיה חלק חשוב בכך״. לדברי פרופ׳ טיילור, חלק מהאנשים עדיין נמצא בשלב של ׳עייפות קורונה׳, אבל, תהליך היציאה יהיה מהיר״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: Epson

ניל קולקהון, סגן נשיא Epson אירופה, מעריך כי תעשיית האירועים צריכה לתכנון לגאות הצפויה מצד הקהל הרחב לאירועים הגדולים, בון אם מדובר בהופעות מוסיקה, אירועי ענק בטבע, או תצוגות במוזיאונים. ״המחקר מראה שיש געגוע רב מצד הקהל לחזרה לשגרה כשכולם התגעגעו לאירועים וכולם רוצים ללכת כבר לאירועים חדשים. התעשייה של הפקת האירועים סבלה קשות בשנה החולפת אבל, הסקר שלנו מראה שיש אור בקצה המנהרה״.

צילום: Epson

סקר אחר שערכה החברה טרום הקורונה, גילה כי 64% מהצרכנים בישראל בחן את הגישות של צרכני התרבות כלפי השימוש בטכנולוגיות חדשות להעצמת החוויה, כולל הקרנות ענק, הולוגרמות, תצוגות אינטראקטיביות, מציאות מדומה ורבודה ושאר טכנולוגיות המאפשרות משיכת תשומת לב ויצירת חוויה בלתי נשכחת. מהסקר עלה כי המילניאלס הם הקבוצה הדמוגרפית שהכי נמשכת סוג כזה של אירועים. 78% מהמשיבים הישראלים, בטווח הגילאים הזה, דיווחו כי נכחו באירוע חוויתי, או אטרקציה ו- 53% מהמילניאלס אף דיווחו כי הם חושבים שאין מספיק שימוש בטכנולוגיה היוצרת חוויה באירועים פומביים. עוד עלה מהסקר, כי 67% מהמילניאלס בישראל מסכימים עם הקביעה שהם מעדיפים אירועים, או אטרקציות פומביות הכוללים רכיבים הפועלים על כל החושים ויוצרים חוויה.

צילום: Epson

״חווית לקוח שפועלת על הרגש יוצרת חיבור רב עוצמה עם הקהל המבקר״, אומר ירון פרץ, מנהל התחום העסקי ב-Epson ישראל. ״עבור מרכזי מבקרים, בתי מלון ואולמות אירועים זהו כורח המציאות לא רק למשיכת צרכנים חוזרים אלא להבאת מבקרים חדשים. טכנולוגיות חדשות משנות בצורה דרמטית את טבעם.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח