חדשות הארץמבזקים

"אחד מהאסונות הקשים ביותר. היה באוויר ריח של מוות ושכול"

אסון כבד אירע הלילה (שישי) מעט לאחר חצות במירון כשלמוקד זק״א החלו להגיע עשרות קריאות על אנשים שנרמסים בדוחק סמוך לציון הרשב"י בהר מירון.

ארגון זק"א – איתור חילוץ והצלה, והפרויקטור שלו ניצב (בדימוס) זהר דביר נטלו חלק בחילוץ וכעת מטפלים במלאכת הבאת הקורבנות לזיהוי.

מתנדב זק״א חיים שפילברג שטיפל בזירה סיפר: "מדובר באחד מהאסונות הקשים ביותר בהם טיפלתי במסגרת התנדבותי בארגון זק״א. קיבלתי קריאה ממוקד זק״א על אירוע רב נפגעים ליד ציון הרשב״י, כשהגעתי למקום ראיתי עשרות אנשים שוכבים על הרצפה לאחר שנדחקו במעבר צר סמוך לציון הרשב״י, מכל פינה צעקו לעזרה. חובשים ופראמדיקים של מד״א ביצעו פעולות החייאה על חלק מהאנשים, היה באוויר ריח של מוות ושכול כשעוד ועוד אלונקות ועליהן אנשים הובאו למוקד ריכוז החללים כשהם ללא רוח חיים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף שפילברג: "תוך כדי הטיפול הזדעזענו אני וחברי המתנדבים מהטלפונים של הנפטרים שלא חדלו מלצלצל. דמעות זלגו מעיני כשראיתי על צגי הטלפונים 'אבא', 'אימא', או בני משפחה אחרים שדואגים. כוחות ההצלה והביטחון לא הפסיקו להוציא מתוך ההמולה עוד ועוד חללים. יחד עם עשרות מתנדבי זק״א ששהו במירון כחלק מאבטחת הילולת הרשב״י וחוקרי וקציני המז״פ טיפלנו בכבוד המת בזירה הקשה."

חיים וינגרטן ראש אג״מ זק״א אמר כי "זהו אירוע כואב ומצמרר. מוקד איתור הנעדרים של זק״א במירון הפך מייד למרכז מידע ואיתור משפחות. עם תחילת האירוע הגיעו עשרות משפחות למוקד זק״א במעלה ההר במירון והתחננו לקבל בשורות טובות על גורל יקיריהם שלא ענו לטלפונים. כואב וקשה היה לראות את ההורים ובני המשפחות במצב המחריד הזה. עשרות גופות הנפטרים הועברו באמצעות רכבי זק״א, אמבולנסים ומשאיות מיוחדות להמשך זיהויים והבאתם לקבורה."

לאחר בקשת מחילה ואמירת קדיש יתום מפי מפקד זק"א ורב מ"י מחוז צפון סנ"ץ הרב אנשל פרידמן, נפרדו המתנדבים שפעלו בזירה מעשרות הנפטרים שעל כבודם עמלו שעות ארוכות.

מוקד הפעילות עובר בשעה זו לאתרים בהם יתבצעו פעולות זיהוי שונות.

צילום: אהרן ברוך לייבוביץ
צילום: אהרן ברוך לייבוביץ
צילום: אהרן ברוך לייבוביץ
צילום: אהרן ברוך לייבוביץ

צילום: אהרן ברוך לייבוביץ

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח