חדשות הארץמבזקים

האסון במירון: עשרות אמבולנסים עושים דרכם לבתי החולים

כלל המבקרים בהר מירון עושים בשעה זו (שישי) את דרכם לאוטובוסים וכלי הרכב על מנת להתפנות מהמקום בעקבות האסון שאירע.

ממשטרת ישראל נמסר כי "במחלפים עין תות, אליקיים, גולני ואחיהוד מתבצעות חסימות לכיוון צפון ואוטובוסים שאמורים להגיע להר מירון מופנים בחזרה לכיוון דרום. אנו מבקשים מציבור המבקרים הנמצאים בדרכם להר מירון לשוב על עקבותיהם ולאפשר את פינוי ההר ממבקרים. יש להישמע להוראות השוטרים ולפעול בהתאם."

‏דובר המשטרה אלי לוי מסר כי "האירוע הקשה נחקר, המפכ"ל בזירה, כרגע אין לנו פרטים נוספים, החקירה בראשיתה עדיין לא ברור מה הביא לאירוע הזה. אנחנו מפנים את הצירים לטובת כוחות ההצלה. כל האנשים שעדיין על ההר חייבים להתפנות באוטובוסים. כרגע אנו מרוכזים בהצלת חיים ומאוחר יותר נעדכן לגבי החקירה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות האסון והחלטת המשטרה לסיים את האירוע באופן מיידי, במשרד התחבורה נערכים לשנע מאות אוטובוסים ומספר רכבות חירום המיועדות ללמעלה מ-1,000 נוסעים כל אחת, להחזרת משתתפי ההילולה לבתיהם. מדובר בהיערכות לוגיסטית מורכבת ונדרשת סבלנות מהנוסעים.

כמו כן, שרת התחבורה מירי רגב הנחתה לחדול באופן מיידי את העבודות המבוצעות בכבישים על מנת לאפשר את הזרמת התנועה לפינוי השוהים במתחם מירון. במקביל הנחתה רגב על שליחת 10 רכבות לתחנת כרמיאל שיעבירו נוסעים אל תחנת תל אביב סבידור ומשם בהיסעים לכיוון דרום באמצעות אוטובוסים ורכבות נוספות.

מרכבת ישראל נמסר כי בשל האסון במירון, רכבת ישראל תפעיל רכבות מכרמיאל לכיוון דרום בהתאם לצרכים המוכתבים מגורמי הבטחון והערכות המצב של משרד התחבורה. הרכבות תסענה מכרמיאל לתחנת תל אביב סבידור, שם יחכו אוטובוסים וכן רכבות נוספות ליעדים נוספים בארץ (בני ברק, ראש העין, אופקים, נתיבות, וירושלים).

אל בתי החולים ממשיכים צוותי הרפואה לפנות נפגעים ממקום האסון בהר מירון. אל בית החולים רמב"ם הגיע לפני דקות אחדות הפצוע הקשה הראשון ובדרך ישנם נפגעים נוספים. אל המרכז הרפואי לגליל הובאו עד כה 19 פצועים מהאירוע במירון, כולם במצב קל. למרכז הרפואי זיו הגיעו 39 פצועים, מתוכם 14 פצועים באורח קשה.

דובר מד"א, זכי הלר מסר בהמשך לאסון במירון כי "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לכ- 103 נפגעים, בהם: 38 במצב אנוש עדיין בשטח, 6 במצב אנוש שפונו לבתי החולים, 18 במצב קשה, 2 במצב בינוני, 39 במצב קל. הפצועים מפונים לבתי החולים, זיו , לגליל בנהריה, פוריה, רמב"ם ולעין כרם . כל הפצועים קשה בינוני וקל, פונו מהשטח ."

מנכ"ל הצלה יעקב יוזשעף סיפר: כמידי שנה בשנה נערכנו עם כוחות מתוגברים לאבטחת העולים להילולא, בתקווה שלא יהיו אירועים חריגים, לצערנו הרב השנה התבשרנו על האירוע שאירע לפני זמן קצר. מיד עם קבלת האירוע התחילו כלל הצוותים של הצלה שהיו על ההר להתקדם למקום ולסייע לנפגעים במקום, כאשר במקביל מתנדבים נוספים יצאו לסייע עם אמבולנסים של מד"א, הן בטיפול והן בפינוי לבתי החולים ולמנחתים. אני רוצה להודות באופן אישי לכל מתנדב ומתנדב על הסיוע באבטחה עד כה בכלל, ובפרט למתנדבים שבאו לסייע לאירוע".

מרכזי מידע:

נהריה – 049850505
נהריה חירום – 1255141
זיו – 046828838
זיו חירום – 1255161
פוריה – 046652211
נעדרים- 1201*

צילום: דוברות בי"ח רמב"ם

צילום: חן יסניץ , תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button