צבא וביטחון

מפקד חיל האוויר: ״מנעד האיומים גדל, מגוון הזירות מתרחב"

דובר צה"ל מוסר כי תת-אלוף גלעד בירן נכנס היום (שלישי) לתפקידו כמפקד מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר.

הוא מחליף את תת-אלוף רן כוכב שכיהן בתפקיד בשנתיים וחצי האחרונות.

תת-אלוף רן כוכב מסיים את שירותו בחיל האוויר לאחר למעלה משלושים שנים כלוחם וכמפקד במערך ההגנה האווירית, ובשבועות הקרובים ייכנס לתפקידו כדובר צה"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

טקס החילופים נערך בבסיס חיל האוויר "פלמחים" בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין ובנוכחות סגן מפקד כוח המשימה האמריקאי המשולב בישראל, גנרל גרג בריידי, מפקדים ובני משפחה.

מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: ״מילה אחת קצרה- 'הגנה' שהתווספה לתפיסת הביטחון הלאומי- שינתה את פניו של החיל. חיל האוויר שקלט לתוכו את מערך הנ״מ בשנות השישים בונה בשלושת העשורים האחרונים, בשותפות יוצאת דופן עם משרד הביטחון והתעשיות הישראליות, מערך הגנה אווירית שהוא פורץ דרך וחלוץ עולמי. בעודנו עומדים כאן, סוללות הגנה אווירית פרוסות בכל הארץ במשימת הגנת שמי המדינה וההגנה האקטיבית. מנעד האיומים גדל, מגוון הזירות מתרחב, והאחריות על כתפי חיל האוויר נערמת. אני יודע שיש לי על מי לסמוך ואני יודע שנעמוד באתגרים הצפויים לנו. רנכו קידם את המערך מבצעית ומקצועית, הוביל תהליכי קליטה ובניין כוח ומעבר לכך היה חבר משפיע ומשמעותי בפורום המפקדים של החיל. את הפיקוד אעביר לגלעד, אדם, קצין ולוחם משכמו ומעלה, אני בטוח בך וסומך עלייך״.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button