משפטי/פלילי

ארגון 'בצלמו' ליועמ"ש: "פתח בחקירה נגד איימן עודה בחשד להסתה לרצח"

ארגון 'בצלמו' פנה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה נגד יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, על הסתה לרצח ועבירה על חוק הטרור.

לפי הארגון, "בימים האחרונים פרסם ח"כ עודה שני פוסטים בערבית בלבד, באחד מהם הוא הביע תמיכה בהתנגדות של הנערים בשער שכם וקרא להתנגדות עממית. בפוסט נוסף הוא ברך את הנערים הללו על ניצחונם אחרי שאכן הוסרו הגדרות משער שכם. בפוסט הזה הוא כתב שהאינתיפאדה תמשך עד שיונף דגל פלסטין על אל אקצא."

במכתב שנשלח מיועמ"ש בצלמו, עו"ד מיכאל ליטווק, נכתב: "אין כל ספק שמעשי הנערים בשער שכם הינם מעשי טרור. חוק הטרור 2016 אוסר מפורשות הבעת תמיכה במעשי טרור או בעושה טרור. יתירה מכך מדובר בהסתה ברורה לאלימות וטרור. אין כל ספק שהנערים הללו לא נאבקו בצורה חוקית או משפטית ותקשורתית אלא במעשי אלימות שוב ושוב ונסיונות רצח יהודים וכוחות הביטחון. ולכן קריאה לאינתיפאדה שלישית אין ספק שפירושה הינה אינתיפאדה אלימה ורוויה בניסיונות רצח דבר המהווה הסתה לאלימות ועידוד מעשי טרור. בנוסף הוא הזכיר שכבר שנה הוא מחכה להחלטה על חקירה בעניין מאמר הסתה שכתב איימן עודה עם תמיכה בנסראללה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל בצלמו, שי גליק, מסר:" אין כל ספק שלו היה איש ימין מעודד את נערי להבה להמשיך במאבק היה נעצר מיד ונחקר אולם איימן עודה חסין כמו שאר חברי הכנסת הערבים. להם מותר לתמוך במחבלים לבקר מחבלים להביע הזדהות עם מחבלים והינם חסינים מהעמדה לדין. לא ייתכן שתימשך האכיפה הבררנית."

צילום: ערוץ הכנסת
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח