פוליטי / מדיני

האלופה במיל' ח"כ ברביבאי נבחרה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון הזמנית

מליאת ועדת החוץ והביטחון הזמנית קיימה היום דיון על המלצת הוועדה המסדרת, למנות את האלופה במיל', חברת הכנסת אורנה ברביבאי (יש עתיד), כיושב ראש הוועדה הזמנית וחברי הוועדה הזמנית אישרו המלצה זו, ללא מתנגדים.

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חברת הכנסת ברביבאי, אשר הייתה לאלופה הראשונה במטה הכללי של צה"ל, ועתה לאישה הראשונה כיו"ר ועדת החוץ והביטחון, אמרה לאחר שנבחרה פתחה את נאומה: "אני רואה כבוד בהזמנות הזו, לעמוד בראש הוועדה הכה משמעותית וחשובה, ועדת החוץ והביטחון, במציאות כה מאתגרת, בה יש סתירה בין הכאוס הפוליטי לאתגרים הביטחוניים מבחוץ ומבפנים. תפקידנו כוועדה לצמצם את הפערים ובמציאות שבה אין תקציב, ומערכות הביטחון והחוץ נדרשות להתמודד עם מורכבויות ואתגרים מאוד גדולים, לעשות את המקסימום כדי שתפקיד הוועדה, כמבקרת ומפקחת על מערכות הביטחון והחוץ, יהיה משמעותי וטוב".

חברת הכנסת ברביבאי הוסיפה ואמרה: "איני יודעת אם הוועדה הזו תאריך ימים, אבל יש פה הרכב אנושי מצוין וביחד נוכל לייצר סדר יום רלוונטי לכל האתגרים עימם ישראל מתמודדת. בקרוב תתבצע הערכת מצב מקיפה כדי לעמוד על אתגרי הביטחון והחוץ, נגדיר את סדרי העדיפויות, יוקמו ועדות רלוונטיות ונתמקד בנושאי הליבה הבוערים: איראן, האיומים בגבולות, ובכללם ההסלמה מול החמאס כארגון טרור הפועל בתווך אזרחי. אי אפשר להישאר אדישים לחוסר הביטחון של התושבים בעוטף עזה החיים בחוסר וודאות מתמשך ומצפים להחזרת השקט וההרתעה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברת הכנסת ברביבאי עוד אמרה: "אני מצפה כי הוועדה תהיה א-פוליטית, ואף על פי שכל אחד מאיתנו נבחר בשם אג'נדה, אני מאמינה שבנושא הביטחוני, וביחסי החוץ, נראה את האתגרים הקרובים והרחוקים מעל הוויכוח הפוליטי. מכאן אני באה, בהסתכלות על ביטחון וטובת ישראל מעל לוויכוחים פוליטיים ולמחלוקות. האתגרים הנוספים הנוגעים ליחסי צבא-חברה ומודל צבא העם מחייבים דיון מעמיק באשר להשלכות על שוויון, היחס לנכי צה"ל ועוד".

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

האלופה ברביבאי סיימה את דבריה במילים אלו: "בנימה אישית, אין לי ספק שלא יכולתי להתמנות היום כאישה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון אלמלא שירתתי 33 שנים בצה"ל עד להיותי חברה במטה הכללי. מכאן, החשיבות שאני מייחסת לקידום נשים בכל תחומי החיים, וזו הזדמנות להגיד לכל אישה שצופה בנו כי אין תפקיד שאישה לא יכולה לבצע. נשים יכולות להיות בכל תפקיד בצבא ובכל מקום אחר, ואני שמחה לפרוץ הערב עוד תקרת זכוכית עבור אלו שיבוא בהמשך. הצוות המצוין של ועדת החוץ והביטחון יאפשר לכולנו להיכנס לתפקיד בצורה חלקה, ואני מודה להם מראש על המקצועיות לאורך השנים. נשקוד ממש בקרוב על גיבוש סדר יום למול הערכת המצב, נקבע את הוועדות בהתאמה ונעשה כל מה שנדרש כדי להעצים את ביטחון המדינה".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, בירך בדיון: "קשה להאמין שנדרשו 24 כנסות להגיע לרגע הזה שאישה תעמוד בראשות ועדת החוץ והביטחון, והרגע הזה מרגש במיוחד, כי הבחירה בך, אורנה, היא לא על שום היותך אישה, אלא על שום ניסיונך ויכולותייך וכולם סביב השולחן בטוחים בכך. אני בטוח שתובילי את הוועדה לתרום למדינת ישראל, לביטחונה וליחסי החוץ שלה. אנו מורגלים לחיות בתוך סערות לא פשוטות, וכולם מבינים שזו תקופה רגישה במיוחד, עם נושאים ענקיים וכבדי משקל על השולחן, והצורך בעבודת ועדה זו – שמשלבת גם את עולם הפיקוח הפרלמנטרי, וגם לא פעם יודעת לתת עצות ולהעיר נקודות שמסייעות למקבלי ההחלטות בממשלה. אין לי ספק שהובלתך ותרומתך תהיינה משמעותיות מאוד וזו ברכה גדולה שאנו במצב של ועדה מתפקדת ופעילה".

להלן הרכב ועדת החוץ והביטחון הזמנית: ח"כ אורנה ברביבאי, אשר תכהן גם כיו"ר, ח"כ רם בן ברק וח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), ח"כ אבי דיכטר, ח"כ אופיר סופר, ח"כ שלמה קרעי וח"כ ניר ברקת (הליכוד), ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), ח"כ מתן כהנא (ימינה), ח"כ עמר בר לב (העבודה), ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו), ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית), ח"כ גדעון סער (תקווה חדשה), וח"כ ניצן הורוביץ (מרצ).

להלן ממלאי המקום בוועדה: ח"כ נירה שפק, ח"כ רון כץ וח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), ח"כ דוד ביטן, ח"כ גלית דיסטל אטבריאן, ח"כ מאי גולן וח"כ מיקי זוהר (הליכוד), ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס), ח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן), ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה), ח"כ מרב מיכאלי (העבודה), ח"כ יעקב טסלר (יהדות התורה), ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית), ח"כ זאב אלקין (תקווה חדשה), וח"כ יאיר גולן (מרצ).

מטעם הרשימה המשותפת טרם נמסרו שמות חבר הוועדה וממלא המקום.

Back to top button