מומלצים

ד"ר ענת קלומל צוייג – גברת פתרון

ד"ר ענת קלומל צוייג מכונה בפי לקוחותיה, "גברת פתרון". המומחית הבכירה בישראל למידענות, פיתוח וניהול ידע ומודיעין עסקי תחרותי, אחראית למודלים עסקיים חדשניים שישפיעו על העסקים והעובדים של כולנו

ד"ר ענת קלומל צוויג היא סיפור הצלחה נשי-עסקי שמהווה מודל להשראה ישראלית. קריירה תובענית הביאה אותה להתחתן רק בגיל 41, לצלוח טיפולי פוריות מורכבים וללדת בן יחיד בגיל 44 ואז לעבור טיפולי כימו ולהתגבר על סרטן השד בשנה האחרונה, כשכולנו התעסקנו במשבר הקורונה.

את המכשולים והקשיים האלה צלחה הווינרית הגדולה של עולם המידענות כדי לבנות מודלים חדשניים שמשפיעים בחודשים האחרונים על שוק העבודה הישראלי כולו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מכללת בר-אוריין" שבבעלותה מנבאת ומכתיבה את התנהגות שוק העבודה העתידי. המכללה למקצועות הדאטה, עוסקת במעבר מומחים ומחזיקי תארים מתיאוריה לפרקטיקה, כלומר מבעלי ידע לאנשים שיודעים לתרגם זאת לכסף. העניין הוא הפרקטיקה היישומית של הידע.


ד"ר ענת קלומל צוייג – בעלת מכללת "בר אוריין". צילמה: ענת גבע-שרון

ברזומה שלה תמצאו תואר ראשון ושני באוניברסיטת ת"א, הוראה בתחום ההיסטוריה, תואר נוסף בלימודי ביטחון ולימודי מידע באוניברסיטת בר אילן. משם נולד הדוקטורט בתחום המודיעין העסקי תחרותי וגם מחקר שעשה כותרות בעולם.

ד"ר קלומל משמשת כבר שני עשורים כמרכזת מקצועית להכשרת מידענים באוניברסיטה הפתוחה ומרצה בחוג מנהל עסקים במרכז האקדמי פרס ובמרכז האקדמי לב לקהל חרדי. היא העבירה מאות השתלמויות למורים במערכת החינוך.

כעצמאית, נתנה שירות מידענות בסדנאות שהגישה לחברות היי טק ומשרדי ממשלה.

ענת קלומל צוייג כיהנה גם כחברת מועצה בעיריית כפ"ס, שם קידמה את נושא השירות הדיגיטלי בעירייה וחינוך הנוער לסייבר.

בכלל, בכפ"ס היא משפיענית ומפורסמת מאוד כפעילה בתחום העסקי-קהילתי.

בתקופה זו שבה רבים מאיתנו גילינו שהעולם השתנה, שמקומות העבודה שלנו אינם בטוחים כבעבר, קלומל מלמדת במכללה שלה אנשי מקצוע. היא מטפחת מומחים ומתכננת עבורם מסלול שיביא ליישום הידע הנרחב שצברו והפיכתו להכנסה גבוהה.

מקצוע שמומחים בתחומם ובעלי תארים.

הקורס שייצרה – "ממידענים לאנליסטים", הוא מעין אנאליזה של מידע וחשיבה אסטרטגית לצורך יצירת הערכת מצב עתידית המשולבת בשיטת עבודה. בקורס מצאנו אנשי שיווק, מנהלי מוצר, חוקרים ואחרים.

מי מאיתנו שנחשב מומחה בתחומו ורוצה להפוך את הבעיה לפתרון ולצאת לעצמאות, יוכל להשתלב במסלול "לידר" – סדרת קורסים פרקטיים להכשרות דאטה אנליסט כולל פיתוח נהלים, ניהול חדשנות ומודיעין תחרותי בליווי אישי, נגיעה בשיווק ומכירות ואופן מכירת המומחיות שלנו.

מסלול "אקספרט" מפתח שכירים מבחינת תרומה לארגון ומציאת המומחיות שלהם.

המכללה מבצעת שירות השמה לארגונים וחברות מכל קצוות הארץ. היא מאתרת עבורם מידענים ואנליסטים ומלווה את העובד עד להשתלבות מושלמת במקום העבודה.

מנהלי חדשנות, דאטה אנאליסטים ואחרים כבר מצאו עבודה חדשה בזכות קשריה הענפים.

ד"ר ענת קלומל צוייג מספרת: "כדי להשתלב מחדש בשוק העבודה סביב נושאים אלה, לא חייבים לדעת לתכנת. צריך להשתלב תוך הבנת החיבור לאסטרטגיה הארגונית וללמוד לעבוד עם הדאטה בארגון. חשיבה יצירתית, יכולת אוריינית וראייה רחבה ואינטלקטואלית, מחברת גם אנשי רוח וחברה לארגונים מובילים ברמה העסקית".

מומחית המידע העסקי והדאטה מלמדת ב"זום", כאשר הלמידה היא סינכרונית וא-סינכרונית, שיח ישיר עם ענת ולעיתים, ביצוע משימות ורכישת כלים בצורה מקוונת.

זו למידה היברידית קבוצתית ויש גם מפגשים פרונטליים אישיים בנוסף. יוצאי מערכת הביטחון בתפקידים בכירים ויוצאי משרדי ממשלה מככבים בקורסים שלה. דרך הפלטפורמה, הם מקבלים במה לאזרח את הידע שלהם וליצור פרנסה נהדרת ורשת קשרים חדשה ורלוונטית לעתיד.

"המציאות העסקית בישראל אכזרית מבחינת הבורות של מרבית העסקים בכל הקשור לנושא הדאטה. בעבר, זה נחשב כלי לחברות וארגונים פורצי דרך, אבל כיום זהו כלי בסיסי וחשוב להצלחת העסק. מי שלא מסוגל לנתח את הדאטה בארגון ולייצר חדשנות, ייכנס למצוקה של פער ידע מול השוק ולא יבין אילו כלים והזדמנויות עסקיות יש לפניו. שליטה ויכולת ניתוח דאטה ומידע מאפשרת להבין מה חסר כרגע בעסק ואילו כלים טכנולוגיים יש להטמיע כדי לשפר תוצאות עסקיות ורווחים. הדאטה השיווקית היא כלי נהדר לשפר מכירות ולייעל את מערכת התפעול הארגונית. כך נוכל גם להציץ החוצה, אל השוק והמתחרים על מנת

להבין את מצבנו העכשווי. אם יש סיבה מרכזית למנוע סגירת עסקים, זו היא. ללא חדשנות העסקים לא יוכלו להתקיים בעתיד ורמת השירות שלהם תהיה נמוכה מאוד".

ד"ר קלומל מחזיקה בעשרות דוגמאות להכשרת עסקים ועובדים בצורה שתגביר את היעילות ותמנע בזבוז זמן עבודה יקר. היא מלמדת פיתוח מוצרים חדשים ומודדת את המוניטין העסקי כלפי השוק.

"לפי דו"ח עדכני שפורסם ב-"וורלד אקונומיק פורום", המיומנות העסקית הכי חשובה בעידן הנוכחי היא חשיבה אנליטית, חדשנית ויכולת למידה אקטיבית. עובדים שיתחמקו מרכישת כלים שיאפשרו להם לפתור בעיות בזמן אמת ולא יפתחו חשיבה ביקורתית, יחסמו לעצמם את הדרך להתקדם בהיעדר יצירתיות ויזמות".

גברת פתרון מסבירה שמיומנות שרכשנו לא תספיק והיא חייבת להשתדרג.

"יש יותר מדי אנשים שמחזיקים תואר ראשון ושני ומרוויחים מתחת 10.000 שקל בחודש. למה? בגלל חוסר חשיבה עסקית-יזמית שמונעת מהם לנצל את הידע ולתרגם אותו להכנסה. יותר מדי אנשים מוצלחים לא פתחו עבור עצמם מודל עסקי וחשיבה אסטרטגית למיקסום היכולות. אנשים לא יודעים להרוויח כסף שמגיע להם בגלל שנות הלימוד והניסיון העצום שרכשו".

המעורבות של ד"ר ענת קלומל צוייג מרשימה גם בתחומים האקטואליים והחברתיים. היא פועלת במרץ למען קידום הנשים לעמדות בכירות בעסקים ובפוליטיקה.

"ביקשתי לקבל את רשימת היועצים של ראש הממשלה לעניין ניהול המשבר הכלכלי בזמן הקורונה. ובכן, אין שם ולו גם אישה אחת. האגו הגברי לא מקבל ייעוץ עסקי נשי. איך רצינו לקבל תוצאות מלאות אם הקול של נשים בעולם העסקי לא נשמע? אני פועלת לתיקון המצב ומוציאה מהמכללה נשים שיהיו בפרונט העסקי וישולבו בהנהגה".

אומרת וגם עושה, היא עצמה חברת הנהלה באיגוד נבחרות הציבור ברשויות המקומיות ומכהנת בוועדת ביקורת בתאגידים המוניציפליים. גם שם תדאג שהחלטות יתקבלו על בסיס מידע מלא.

"מודל החל"ת התמוה נכפה עלינו בגלל שנלקחה החלטה ללא בסיס נתונים ומידע מלא. לא ניהלו חשיבה מחקרית עם קבוצה מספיק מגוונת באוכלוסייה. המודל שלי, "מערכות מורכבות מסתגלות" הוא תוצר של עבודת הדוקטורט. המודל מבהיר כיצד יש לנהל מידע ולדאוג שיהיה שלם ואיך מקבלים החלטות אם יש רק מידע חלקי".

ד"ר קלומל מסמנת עבורנו את זהות העובד בעולם החדש, אם תרצו, העובד החדש. "מעסיקים מתלוננים שאינם מסוגלים למצוא עובדים והעובד יצטרך להבין שהוא נתפס כרגע בצורה שונה לחלוטין ועליו להסתגל.  העובד החדש יצטרך להיות יישומי, תעודות ותארים יהיו משניים לעומת המיומנות הכוללת שיביא איתו בתחומים: מידענות, שיווק, מכירות. עובד יצטרך לשווק נכון את הידע שרכש ולהשפיע על הארגון, אבל לא פחות חשוב – להראות את תרומתו האישית לארגון בצורה מסודרת ומדידה. מי שנשלח לחל"ת וחושב שישוב למעגל העבודה עם אותו סט כלים ומחשבה חד מימדית, ישלם מחיר אישי גדול. מהעובד החדש יצפו לדעת לנתח ולהבין את צרכי הארגון. הוא יצטרך לשאול את עצמו, ממה הארגון מרוויח? מה הכי משתלם לארגון למכור? מה מצפים שאחזיר עבור השכר שלי? השוק משתנה. ברוכים הבאים לעולם החדש. מי שייכנס לחברה חדשה ויחשוב עסקית, יוכל למדוד מה שווה שעת עבודה שלו וייכנס לראש של המנהל. זה ישפיע על דרישת השכר ועל הקידום שלו במערכת. שכר נמוך נובע מאי היכולת להוכיח שאתה תורם מספיק. תעזור למעסיק לנתח את שווי הפעולות שאתה עושה במהלך יום העבודה, יש שיטות לניתוח התרומה של כל חלק במערכת".

לדבריה של הדוקטור, יש בנמצא כלי דאטה אנליסט, אפילו בשימוש בתוכנת "אקסל" וללא יכולת תכנות. אפשר לייצר דש-בורד מתוך ה"אקסל" ולמדוד את הפעולות שלנו בחישוב התרומה העסקית, בראיית החזר ההשקעה של המעסיק בנו.

"כשהעובד ידע לכמת את עצמו, זה יעשה אותו חשוב ואקוטי לארגון. אל תצפו שהמנהל שלכם יבין וידע למדוד את התרומה המדוייקת".

להשקפתה, הדור הצעיר לא מחפש עבודה קבועה ויעדיפו עבודה בפרויקטים תקופתיים. זה יצריך מהם הסתגלות מהירה לסביבות עבודה שונות ושליטה בטכנולוגיות מידע. התקשורת הארגונית שעוברת מהפך תחייב שליטה טכנולוגית מספיקה.

לאתר המכללה של ד"ר קלומל – הקישו על הקישור: http://www.bar-oriyan.co.il

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח