חדשות הארץ

מחקר: כ-54% מהישראלים חששו שתזונת ילדיהם אינה מספקת עקב למידה מרחוק

סקר שנערך בחודשים פברואר- מרץ על ידי OnePoll מטעם חברת הרבלייף ועמותת Feed the Children בקרב למעלה מ-9,000 נשאלים מ-21 מדינות, בינהן מדינת ישראל, בחן כיצד משפיע אי-הביטחון תזונתי באופן גלובלי וגם את השפעתו על הישראלים.

בישראל כלל הסקר 500 ישראלים עם הכנסה שנתית למשק בית הנמוכה מ-100 אלף דולר וגילה כי מקרב הסובלים מאי-ביטחון תזונתי – שהוגדר על ידי ה-USDA כ"מחסור במשאבים כספיים זמינים למזון לכל בני הבית" – 25% מאלה שסבלו מאי-ביטחון תזונתי אמרו שאין להם מספיק כסף כדי לקנות מזון, כ- %12 אמרו שהם אינם יודעים מהיכן תגיע הארוחה הבאה שלהם.

צילום: הרבלייף

באופן גלובלי מן הסקר עלה כי 49% מהנשאלים סבלו מאי-ביטחון תזונתי במהלך חייהם – מתוכם כ-61% התמודדו עם מצב זה לראשונה מאז תחילת המגפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: הרבלייף

"נגישות למזון בריא במחיר סביר צריכה להיות הנורמה עבור כל אדם, אך באופן טרגי, אנחנו מוצאים את עצמנו במשבר עולמי הדורש את תשומת לבנו, כאשר למעלה מ-820 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים מרעב, משבר שהחריף בשל המגפה", אמר ד"ר קנת בראדלי, מנהל הבריאות והתזונה הראשי בהרבלייף.

צילום: הרבלייף

עבור רבים מהמשיבים בעולם, החששות אינם נוגעים רק אליהם באופן אישי: כ-58% מהמשיבים הגלובליים הם הורים, ועבור אלה שסבלו מאי-ביטחון תזונתי, כ-88% חוששים שבריאותם של ילדיהם תושפע בשל אי-הביטחון התזונתי במהלך המגפה.

עד לחודש מרץ טרום הפתיחה המלאה של מערכת החינוך בישראל כ- 60% מההורים אמרו שילדיהם כרגע לומדים מרחוק, ומתוכם, בערך כחמישה מתוך עשרה אמרו שהם נוטים להסתמך על הארוחות בבית הספר כדי להבטיח שילדיהם אוכלים ארוחות בריאות. לכן, כ-54% חוששים שילדיהם אינם צורכים את כל אבות המזון החיוניים בשל היעדר הנגישות לארוחות בבית הספר בזמן שהם לומדים מרחוק.

צילום: הרבלייף

גם בשנת לימודים רגילה שמתקיימת פנים-אל-פנים, הארוחות בבית הספר אינן נגישות כפי שחלק מהמשיבים היו רוצים. כשמונים ושישה אחוזים מהמשיבים הישראלים סבורים שהארוחות בבית הספר צריכות להיות זמינות ללא תשלום – ואותו מספר משיבים סבור שיש לבטל את התשלום שבתי הספר גובים עבור הארוחות. אך ארוחות בבית הספר הן רק נדבך אחד של אכילה בריאה, והתוצאות מצאו כי 49% מהמשיבים הישראלים אמרו כי הם מתקשים לשמור על תזונה שתואמת את ההנחיות התזונתיות של מדינתם.

"הבנת ההנחיות לתזונה מאוזנת בריאה היא חשובה ועלינו, כמין האנושי, להבטיח לאנשים בכל רחבי העולם נגישות למזון בריא במחירים סבירים", אומר ד"ר קנת בראדלי.

המשיבים הישראלים דיווחו על קשיים נוספים בהקפדה על תזונה בהתאם להנחיות המדינה. אותם משיבים דיווחו על הקושי באחסון מזון טרי במהלך המגפה, בשל ביקורים בתדירות נמוכה יותר בחנויות המזון (30%). וזאת בנוסף לכך שמזון בריא הוא יקר מדי עבור רבים (50%) ואוכל בריא אינו זמין באזור מגוריהם (18%).

כדי להתמודד עם אי-הביטחון התזונתי, הישראלים שינו את הרגלי הקניות שלהם, 39% החלו לקנות בחנויות זולות יותר ו-45% רכשו מוצרים זולים יותר. 22% קיבלו סיוע בצורת סלי מזון ותלושי מזון, בעוד כ- 39% מהמשיבים נאלצו לדלג על ארוחות או לשמור מזון למועד מאוחר יותר (28%).

צילום: הרבלייף

רון פורת מנכ"ל חברת הרבלייף ישראל, אמר: " נתוני המחקר מעידים על גדילה של אי בטחון תזונתי בישראל ובעולם בעקבות הקורונה, בישראל מקווים כי מבצע החיסונים ישנה את תמונת המצב באופן דרמטי. המשק נפתח, מספר הנדבקים ממשיך לרדת ונדמה כי מדינת ישראל מתחילה לחזור לשגרה, בפער משמעותי מול מדינות אחרות, רבות מהן נמצאות עדיין בסגר."

צילום: הרבלייף

הרבלייף היא חברת תזונה גלובלית שנוסדה בשנת 1980 בארה”ב וכיום הינה אחת מהחברות המובילות בתחום הבריאות וסגנון חיים. מטרת החברה היא לספק גישה לתזונה מותאמת אישית עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם באמצעות מוצרים מבוססי מדע המיוצרים בסטנדרט הגבוה ביותר.

עמותת Feed the Children נוסדה לפני למעלה מ- 40 שנה בארה"ב. העמותה היא ארגון ללא מטרות רווח שמתמקד בטיפול ברעב בילדים. משימתם היא לספק תקווה ומשאבים למיעוטי יכולת ולסייע לקהילות ומשפחות לחיות חיים יציבים.

Back to top button