חדשות הארץ

במד"א נערכים בכוחות מתוגברים לקראת הילולת הרשב"י במירון

במהלך ההילולה במירון, מרחבי מד"א בצפון הארץ יפעלו בכוננות גבוהה. הצוותים הרבים של מגן דוד אדום מכלל רחבי הארץ שיגיעו למירון בשיתוף עם עשרות ארגוני הצלה הפועלים תחת מד"א לאורך כל השנה, יאבטחו רפואית את מאות אלפי החוגגים שיגיעו למקום בהתאם להנחיות הקורונה של משרד הבריאות. פריסת הכוחות בשטח תחל כבר ביום רביעי (28.4), כאשר כלל הכוחות יהיו מוכנים לטיפול וסיוע באופן מלא בבוקר למחרת.

מגן דוד אדום שפועל בתיאום מלא עם משטרת ישראל, כלל כוחות החירום והביטחון והמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, ערוך לאבטחה הרפואית עם כוחות גדולים הכוללים עשרות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, טרקטורונים, אופנועי מד"א, אוטובוס טיפול נמרץ ייחודי ורכבי הצלה ייעודיים, אשר יהיו מוכנים להעניק טיפול רפואי מהיר ומקצועי לכל תרחיש בשטח. כמו כן, המסוק הצפוני של מד"א-להק יעמוד בכוננות ויוזנק במידת הצורך. ניהול הכוחות הרבים של מד"א באבטחה יבוצע בשטח מירון ממוקד שליטה ובקרה מיוחד של מד"א ממשאית החפ"ק הלאומית של הארגון המאפשרת שימוש בטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. כוחות מד"א יאבטחו רפואית את משתתפי ההילולה משעות הבוקר של יום חמישי ועד למוצאי השבת.

בשטח מירון הוקמו מספר מרפאות, הראשונה במתחם מד"א המרכזי צמוד לישיבת בני עקיבא והשנייה בסמוך לחניון שזיפרון במושב מירון. המרפאות יאוישו במהלך ההילולה באנשי מד"א – פרמדיקים, חובשים ורופאים. בנוסף לכך, כוח עתודה רגלי של עשרות פראמדיקים וחובשים יעניק מענה רפואי מיידי בשטח בסמוך לקבר הרשב"י ובציר המהדרין. השנה, נוכח קהל המשתתפים הרב, תתווסף מרפאה שלישית, אשר תוצב בסמוך למתחם ההדלקות. נוכח מזג האוויר השרבי הצפוי במהלך ההילולה במגן דוד אדום שבים ומזכירים לציבור להקפיד על שתיה מרובה ולהימנע מדוחק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את משימת האבטחה הרפואית של הילולת הרשב"י במירון יבצע מגן דוד אדום ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, בשיתוף מתנדבי עשרות ארגוני ההצלה הפועלים תחת מד"א ובשיתוף פעולה מלא לאורך כל השנה, בהם:, הצלה יבניאל, ארגון הצלה, צוות הצלה, הצלה רחובות, הצלה בית שמש, החובש הר-נוף, הצלה טבריה, הצלה פתח תקווה, הצלה אלעד, הצלה דרום, הצלה מודיעין עילית, הצלה כפר חב"ד והמושבים, הצלה צפת, הצלה חיפה, הצלה גלבוע, והצלה בגליל וארגונים נוספים, בהם עמותת עזר מציון, ארגון זק"א, זק"א תל אביב ועוד. במסגרת ההערכות התקיימו גם מספר ישיבות וסיורים לתיאום, הכרת השטח, תדרוך והערכות לכל תרחיש.

מנהל מרחב ירדן במד"א, אורן אביטן, אמר: "כמדי שנה, אנו נערכים בכוחות מתוגברים להילולה בהר מירון, אליה צפויים להגיע מאות אלפי מתפללים ומבקרים. בתקופה האחרונה, לקראת האירוע, אנו פועלים בתיאום מלא עם משטרת ישראל, המשרד לענייני דת ועם שאר הגורמים הרלוונטיים. אנו פונים לקהל שצפוי להגיע להילולה להישמע להנחיות כוחות הביטחון ומשרד הבריאות ולהימנע מדוחק".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, הוסיף: "בשנה שעברה נאלצו המוני המתפללים לא להגיע להילולה, נוכח מגבלות הקורונה. השנה המתכונת חוזרת לקדמותה, עם מאות אלפי מתפללים העתידים לפקוד את הר מירון. אנו קוראים לכלל המבקרים לנהוג באחריות וזהירות, להקפיד על הנחיות משרד הבריאות בנושא הקורונה ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון והסדרנים בשטח. צוותי מד"א ערוכים בכוחות מתוגברים ובכוננות נרחבת על מנת לאבטח רפואית את ההילולה ולאפשר את קיומה באופן הבטוח ביותר".

על מנת לשמור על ביטחונכם במהלך ל"ג בעומר, להלן המלצות מד"א לחוגגים בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון:

  • מנעו התייבשות: רצוי להרבות בשתיית נוזלים מעבר לתחושת הצימאון ולהצטייד בכמות מים מספקת. יש להימנע מלהתהלך בשמש ללא כיסוי ראש ולמרוח אברים חשופים בקרם הגנה.

  • חולים וקשישים הנוטלים דרך קבע תרופות כרוניות, מתבקשים להצטייד במלאי מתאים לפני היציאה לדרך.

  • יש להקפיד על אכילת מזון שנשמר בתנאי קירור והיגיינה נאותים.

  • באזור ההדלקה, מד"א מבקש מהציבור לנקוט בצעדי זהירות – אין לזרוק חומרים דליקים (שמן וכד') באתר ההדלקה, העשויים לגרום להתלקחות או החלקה.

    -אין לטפס על גדרות, עצים, עמודי חשמל, תחנות אוטובוס וכו', מחשש לנפילה ופציעה קשה.

  • יש להימנע מדוחק ומקומות צפופים. חשוב להקפיד ולשמור על קשר עין עם ילדים ופעוטות. יש לקבוע נקודת מפגש מוגדרת מראש במקרה של אובדן/ניתוק קשר.

    -יש להישמע להנחיות כוחות הביטחון והסדרנים.

  • במד"א ממליצים להוריד את יישומון 'מד"א שלי' המאפשרת לקבל בלחיצת כפתור, בתוך שניות בודדות, מענה מהחובשים והפאראמדיקים במוקד החירום 101 של מד"א, ובנוסף מאפשרת לאתר את מיקומו של המתקשר בעת מצוקה.

  • בכל מקרה של פציעה ניתן לפנות לצוותי מד"א הפרושים באתר, ולמרפאות מד"א, על מנת לקבל טיפול רפואי. במידת הצורך יש לפנות למד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי'.

בנוסף, מדי שנה, מתקבלות במד"א קריאות על נפגעים כתוצאה מתאונות דרכים בדרך להר מירון ובדרך חזרה ממנו. מד"א קורא לציבור החוגגים להישמר בדרכים:

  • על הנהגים להקפיד על שינה מספקת לפני היציאה לדרך.

  • יש לקחת בחשבון את הפקקים הרבים שבאזור מירון: על הנהגים לשמור על ערנות רבה, להקפיד על שמירת מרחק מספק בין רכב לרכב, ולנהוג במשנה זהירות.

  • רכבים בהם ילדים ותינוקות – יש להקפיד לחגור את הילדים בכיסא בטיחות מותאם ולהצטייד בשתייה ומזון מספיקים בעבורם, שכן השהייה בפקקים עלולה להיות ארוכה.

  • אין להשאיר ילדים ברכב ללא השגחת מבוגר, גם אם חלונות הרכב פתוחים – גם לא לזמן קצר.

    -יש להישמע להוראות המשטרה והסדרנים באזור הר מירון, על מנת להימנע מתאונות מיותרות.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button