פוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון: "חוק טוהר המידות ישים סוף לשיתוק המדינה"

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד אליעד שרגא, נאם הערב (שבת) בהפגנה מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים: "ביום חמישי, לאחר דיון של שעות ארוכות, קבעו שופטי בג"ץ שהחלל השלטוני החמור נוצר כל כולו בגלל אדם אחד המנסה להימלט מאימת הדין. לא סתם ראש הממשלה לא ממנה שר משפטים. הוא רוצה לקחת חלק במינויים במערכת אכיפת החוק ועושה הכל כחיה פצועה. זו הוכחה לכך שהמחאה עובדת ונושאת פרי וזו הסיבה שחשוב להמשיך למחות ולהפעיל לחץ ציבורי על חברי הכנסת שיחתמו על הצעת החוק לטוהר המידות שניסחנו בתנועה לאיכות השלטון. אדם עם כתבי אישום לא יכול להיות נשיא, רה"מ, שר, סגן שר וגם לא רה"מ חלופי. זה חשוב ובהישג יד – על ידי הצעת החוק הזו נשים סוף לגלגל החוזר של בחירות ומדינה משותקת״.

חברי הכנסת יאיר גולן ומוסי רז ממפלגת מרצ חתמו על הצעת החוק, אשר מטרתה למנוע ממי שהוגש נגדו כתבי אישום ליטול תפקידים ציבוריים – ביניהם שרים, נשיא וראש ממשלה. הצעת החוק מיועדת להיכנס לתוקף החל מהכנסת הבאה (ה-25) ועל כן אינה רטרואקטיבית ואינה פרסונלית.

ח״כ יאיר גולן אמר: ״המצב מזעזע. הכנסת משותקת, הוועדות שלה משותקות, הקבינט משותק. זה אומר דבר פשוט – שום דבר לא מתפקד. מה שאתם עושים פה זה מה שיקבע. מי שחושב שהמחאה תעלם, לא מבין את הזעם ברחובות. מי שחושב שהמחאה לא משפיעה, לא מבין פוליטיקה. שקר זה שקר והוא פסול – האמת צריכה להכווין את חיינו. ממשלה צריכה להיות רזה, יעילה ולפעול למען האזרחים ולא למען אזרח אחד – בשביל זה יש דמוקרטיה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח״כ מוסי רז הוסיף: ״ארבע שנים אנחנו מפגינים בכל רחבי הארץ ואחרי ארבע מערכות בחירות בהן הציבור הצביע ברגליו, הציבור סוף סוף יקבל את מבוקשו״.

תנועת "שלום עכשיו" מסרה: "האלימות והגזענות הכהניסטית מרימה ראש, והיא תוצר ישיר של הגיבוי הפוליטי מראש הממשלה, שהכניס את נציגיה לכנסת בדלת הקדמית. לא נאפשר להם להבעיר את ירושלים ולהציף בגאווה את האידיאולוגיה הגזענית המסוכנת שלהם".

עו"ד אליעד שרגא בהפגנה מול מעון רה"מ בירושלים. צילום: ללא קרדיט
Back to top button