חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

הסלמה בדרום: עשרות רקטות נורו לעבר עוטף עזה, צה"ל תקף ברצועה

לילה (שבת) סוער עבר על תושבי עוטף עזה כשבמהלכו נורו מרצועת עזה מספר מטחי רקטות לעבר היישובים. על פי דובר צה"ל נורו הלילה 36 רקטות, 6 יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, שתי רקטות נפלו בתוך ישוב במועצה האזורית אשכול וגרמו נזק למבנה ולציוד חקלאי ורקטה נוספת נפלה בתוך שטח קיבוץ במועצה שער הנגב. אין נפגעים בגוף אולם אלפי תושבים לקו בחרדה.

דובר חמאס בעזה הודיע כי הירי הלילה הוא בתגובה לעימותים בירושלים: "ההתנגדות מאוחדת עם העם שלנו בירושלים במערכה שלהם נגד הכיבוש הציוני, זאת במטרה להגן עם מסגד אלאקצא".

בעקבות הירי מטוסי קרב וכלי טיס של צה״ל תקפו הלילה מספר פעמים יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה ובהם, תשתיות תת קרקעיות ומשגרי ירי תלול מסלול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר הערכת מצב שקיים צה"ל בפיקוד הדרום, הוחלט בשלב זה לא להחיל מגבלות על העורף במרחב עוטף עזה. כמו כן, עבודות חקלאיות בלבד סמוך לגדר יתקיימו בתיאום מול החטיבה.

בשעה 11:00 תתקיים הערכת מצב נוספת של הרמטכ"ל בה יהיו נוכחים גם, סגן הרמטכ"ל אייל זמיר, ראש אמן תמיר היימן, אלוף פיקוד דרום אליעזר טולדנו, מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין, אלוף פיקוד מרכז תמיר ידעי ומפקד חיל הים אלי שרביט.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול אמר בעקבות הירי הלילה לעבר המועצה: "לילה ללא שינה עבר על תושבי העוטף. ככל שידוע לנו, הירי בוצע בתגובה לאירועים שמתרחשים באזור ירושלים ומסיבות פנים פלסטיניות. הקלות הבלתי נסבלת בה הארגונים מרשים לעצמם לירות על העוטף ולנסות לפגוע באזרחים היא מקוממת."

עוד הוסיף ירקוני: "עד כמה שזה נשמע אבסורד, אחרי 20 שנה של ירי, ישנם עדיין בתים באשכול שאין בהם ממ״דים. אותם ישובים לא נכללו בפרויקט מיגון עוטף עזה. תושבים אלה ישנו הלילה תחת מתקפת טילים, ללא ממ״ד וחשופים לפגיעה. ביום מתוח שכזה אני תובע מממשלת ישראל להניח בצד את העיסוקים הפוליטיים ולהתמקד באזרחים שלה בעוטף שזקוקים להגנה במידית".

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב אמר אף הוא בעקבות שיגור מטחי הרקטות הלילה מעזה כי "הירי במהלך הלילה מזכיר לנו שגם השקט הוא זמני ושביר. הבוקר איתרנו נפילה בתוך שטח קיבוץ, בנס לא היו נפגעים בגוף, אך כמו תמיד, הנזק בנפש הוא גדול. אני מבקש מכל תושבי שער הנגב להשמע להנחיות ולנהוג באחריות כלפי עצמם, המשפחות והקהילות."

ליבשטיין הוסיף כי "מעל שני עשורים שהירי על ישובי שער הנגב נמשך. מעל שני עשורים שממשלות ישראל לא השכילו לייצר אסטרטגיה ברורה להפסקת הירי. לשמחתי, הירי לא מנע מאיתנו להתרחב ולהתפתח, אך אין ספק שמגיע לנו ביטחון, שגרה יציבה ותחושת הביטחון לנו ולילדינו. זו אחריותה של ממשלת ישראל גם בבוקר הזה."

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לירי מרצועת עזה הלילה לעבר יישובי הדרום וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "36 רקטות. חמאס בדרום, חיזבאללה בצפון ואיראן מזהים את החולשה של הממשלה המשותקת שלנו. חייבים להקים ממשלה ומהר."

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לירי הרקטות הלילה מעזה: "לילה קשה עבר על ישובי עוטף עזה. מדינת ישראל לא יכולה לאפשר חזרה למציאות של פחד ואימה בדרום. חמאס צריך לשלם מחיר כבד על הפרת השקט. שולח חיזוק ותמיכה לכל תושבי העוטף."

צילום: ביטחון אשכול
צילום: ביטחון אשכול
צילום: ביטחון אשכול
צילום: ביטחון אשכול
צילום: ביטחון אשכול
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח