פוליטי / מדיני

ישראל ובחריין הגיעו להסכמה על הכרה הדדית בחיסונים

ישראל ובחריין הגיעו היום (חמישי) להסכמה על הכרה הדדית בחיסונים. מדובר בהסכם ראשון מסוגו לשתי המדינות ותקדים עולמי להסכם בילטראלי בו מדינה מכירה באופן רשמי בתעודת המתחסן של מדינה אחרת.

המו"מ בין ישראל לבחריין התנהל בשבועות האחרונים וכלל שיחות בין שר החוץ גבי אשכנזי למקבילו הבחרייני, עבד אל-לטיף אל-זיאני ומגעים בין שגרירות ישראל בבחריין, בהובלת הממונה על השגרירות, איתי טגנר, למשרד החוץ והבריאות המקומיים.

על פי ההסכמה, מחוסנים משתי המדינות, אשר קיבלו חיסון המוכר במדינה השנייה, יהיו פטורים מבידוד ויוכלו להיכנס גם למקומות בהם נדרשת הצגה של "תו ירוק". בשלב שני יימצא הסדר לגבי מחוסנים בחיסון שאינו מוכר על ידי המדינה השנייה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההסכם יסייע בקידום קשרי התיירות, המסחר והכלכלה הנבנים בין המדינות וייקל, לכשיתאפשר הדבר, על אזרחי בחריין להיכנס לישראל. תהליך ההכרה יבוצע באופן דיגיטלי ויקל בצורה משמעותית על הכניסה למדינה.

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח הערב עם עמיתו הבחרייני, עבד-אל-לטיף-אל זיאני, בירך אותו על ההסכם והודה לו על פעילות הצוותים.

שר החוץ אשכנזי אמר: "ההסכם התקדימי בין ישראל לבחריין, מעיד על השינויי ההיסטורי שהתרחש במזרח התיכון בחודשים האחרונים. העולם כולו עוקב אחרי הקשרים בין ישראל למדינות השלום. בימים הקרובים נגיע להסכמים דומים עם מדינות נוספות. אני מבקש להודות לכל אנשי משרד החוץ שפעלו יחד עם גורמי משרד הבריאות מול הצוותים הבחריינים והביאו להצלחת ההסכם ".

ארכיון. צילום: משרד החוץ
Back to top button