משפטי/פלילי

עשרות בני אדם נעצרו בחשד לסחר באמצעי לחימה בערי המשולש

הותר לפרסום: לאחר חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים ביחידה ללוחמה פשיעה של מרחב שרון, נעצרו הבוקר (שני) עשרות חשודים בסחר באמצעי לחימה בערי המשולש. עשרות רבות של שוטרים, בלשים, לוחמי מג"ב וכלבנים, פשטו על בתיהם של עשרות חשודים בסחר באמצעי לחימה ועצרו אותם תוך ביצוע מבצע חיפושים נרחב. במסגרת החקירה הסמויה והממושכת, גובשה תשתית ראייתית, כנגד 40 חשודים בעבירות סחר ושימוש באמצעי לחימה, לרבות רובי סער, אקדחים, רימונים ותחמושת.

צילום: דוברות המשטרה

עם מעבר החקירה לשלביה הגלויים הבוקר, הוצגה הפעילות במעמד השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד מחוז מרכז ניצב משה ברקת ומפקד מרחב שרון תנ"צ חיים שמואלי.

צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, אמר: ״משטרת ישראל מתמודדת בימים אלה עם אתגרים רבים ומגוונים כמעט בכל הגזרות: בירושלים, ביפו, בדרום במרכז ועוד. הדברים בחלקם נחשפים ומופצים ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת. המשטרה לוקחת אותם ברצינות ומצליחה במרבית המקרים להביא לזיהוי ומעצר מהירים של העבריינים – ויש דברים שהשתיקה עודנה יפה להם – כי יש עוד כאלה בפתח. האתגר המרכזי היה ונשאר – הפשיעה בחברה הערבית: עבירות הרצח, האלימות, האמל"ח והסד"ח. לשם כך מקדישה מ"י את מירב המשאבים, האמצעים והיכולות מתוך הבנה שהצלחה ממוקדת במישור הזה, תביא לירידה משמעותית במפת הפשיעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המשטרה

עוד אמר השר אוחנה: "מבצעים ופעילויות שמתבצעות ברגעים אלה ממש, יבשילו לכדי מכות קשות מאוד על כנופיות וארגוני הפשיעה בחברה הערבית ואין לי ספק שנראה זאת בקרוב. התכנסנו הבוקר כדי לציין פרוץ למבצע "רשימה שחורה", המסמן את המטרה: סגירת הברז, ולא רק ניסיון לרוקן את הבריכה בכפית. טיפול בסוחרי האמל"ח ולא רק במחזיקי האמל"ח, וכאלה הם רוב רובם של עשרות העצורים אשר הראיות נגדם כבר נאספו וגובשו היטב. הפעילות הזאת ועוד רבות נוספות מביאה לידי ביטוי את היכולות של מ"י להשאר תמיד כמה צעדים קדימה מהעבריינים, ועוד נראה זאת בזמן הקרוב במקומות נוספים כאמור. כל כלי נשק שנתפס וכל כלי נשק שהעברתו לגורמים פליליים או פח"עיים נמנעה בזכות המבצע הזה — פירושו אחד: חיים. עוד חיי אדם שניצלו, עוד חלומות שיתגשמו, עוד עתיד טוב ובטוח לאזרחי ישראל כולם."

צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, ציין: "המבצע הזה הוא חלק ממאמץ ארצי של משטרת ישראל במאבק באלימות בחברה הערבית, והוא יימשך מהעבריין ברחוב ועד ארגוני הפשיעה, כבר ניתן לראות את ההשפעה של המבצעים האלה על השטח, תפיסת כלי הנשק משפיעה בהכרח על כמות האירועים. בשבוע האחרון היינו עדים לאלימות קשה שמופנית כלפי השוטרים המבצעים את תפקידם – לא נקבל ולא נשלים עם התמונות הקשות. אירועים אלו יטופלו ביד קשה ובנחישות
אני מצפה מכל אדם שומר חוק לגנות את אותם פורעי חוק, להוקיע ולסייע בידינו לעקור את התופעות הפסולות והמסוכנות הללו"

צילום: דוברות המשטרה

מפקד המחוז, ניצב משה ברקת, הוסיף "מחוז מרכז מוביל מאמץ משמעותי בשבועות האחרונים בערי המשולש, בלוד וברמלה, באמצעות כל יחידות המחוז. המבצע הזה הבוקר הוא חלק מהתפיסה הזאת, שמנו פה את היד על מחוללי הסחר בכלי נשק, שהם מחוללי המוות בחרה הערבית".

מפקד מרחב שרון, תנ"צ חיים שמואלי, הדגיש: "מדובר בפעילות איכותית של שוטרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב שרון, שבנחישות וביצירתיות אפשרו לממש את השלב הנוכחי של מעצר החשודים שמתבצע היום. מדובר במהלך משמעותי נוסף במסגרת המאבק הנחוש של משטרת ישראל בתופעת האלימות, הסחר והשימוש באמצעי לחימה בחברה הערבית בערי המשולש".

צילום: דוברות המשטרה

כלל העצורים נחקרים ברגעים אלה במרחב שרון ובהמשך יובאו לבית משפט השלום בראשון לציון.

צילום: דוברות המשטרה

 

Back to top button