פוליטי / מדיני

78 שנים למרד גטו ורשה: שגרירי ישראל בעולם התגייסו לקמפיין הנרקיסים הצהובים

שרי החוץ של ישראל ופולין, גבי אשכנזי וזביגנייב ראו ושגרירי ישראל ופולין ברחבי העולם התגייסו לקמפיין "הנרקיסים הצהובים" לציון יום השנה למרד גטו ורשה שחל ב-19 באפריל. במסגרת הקמפיין הצטלמו שרי החוץ והשגרירים כשהם עונדים נרקיס צהוב על דש חליפתם. הקמפיין הוא יוזמה של מוזיאון Polin להיסטוריה של יהודי פולין שהחלה בשנת ה- 70 למרד בגטו ורשה, ב- 2013.

צילום: דוברות משרד החוץ

פרח הנרקיס הצהוב נבחר מכיוון שמרק אדלמן ז"ל (1919-2009), המפקד האחרון ששרד את המרד, קיבל במשך שנים ביום השנה למרד זר של נרקיסים צהובים משולח אנונימי. אדלמן ז"ל הניח בכל שנה את הזר שקיבל על האנדרטה לגיבורי הגטו בוורשה. בעקבות הקמפיין, מאות מתנדבים בפולין מכבדים את זכר הנופלים במרד בעטיית נרקיס צהוב ביום השנה.

מלבד הקמפיין הבינלאומי, יערך השנה טקס זיכרון מצומצם ברחבת האנדרטה לזכר מרד גטו ורשה. את מדינת ישראל תייצג בטקס הממונה בשגרירות ישראל בפולין, טל בן ארי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היוזמה לשילוב הדיפלומטים הישראלים בקמפיין הייתה של שגרירות ישראל בוורשה ושל ארגון Elnet Poland.

צילום: דוברות משרד החוץ

מרד גטו ורשה נחשב לסמלה המובהק של ההתנגדות היהודית בשואה. המרד פרץ ב- 19 באפריל 1943, ערב חג הפסח תש"ג, והסתיים ב- 16 במאי 1943, בחיסול הגטו. זהו המרד העירוני הראשון באירופה הכבושה בידי גרמניה הנאצית והמרד הגדול ביותר של היהודים. רק שנים לאחר המרד הוערכו כראוי אומץ לבם והקרבתם של הלוחמות והלוחמים היהודים בגטו.

רות כהן-דאר, מנהלת מחלקת שימור זיכרון השואה ומאבק באנטישמיות, אמרה: "קמפיין הנרקיסים הוא מחווה של כבוד לצעירים והצעירות שהחליטו לקחת את גורלם בידם. משרד החוץ הישראלי רואה חשיבות רבה בשימור זיכרון השואה ופועל לציון תאריכים משמעותיים בתולדותיה".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח