פוליטי / מדיני

לאחר שקיבל חסינות כח"כ: הרב קריב הכניס ספר תורה לכותל בליווי 'נשות הכותל'

ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה) הכניס הבוקר (שלישי) ספר תורה לרחבת הכותל המערבי בליווי כ- 20 נשים מארגון 'נשות הכותל' בראש חודש אייר. בשל חסינותו של הרב, מאבטחי רב הכותל לא יכלו לקחת ממנו את ספר התורה. בקרן למורשת הכותל הביעו מחאה על המעשה, ואמרו שהדבר מנוגד לנהלים במקום ולהוראות היועץ המשפטי לממשלה.

יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל, אמרה: ״הניצחון שלנו לקרוא בכותל בתורה, ערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל הוא ניצחון הסובלנות והשפיות על הקיצוניות, ההסתה וההדרה – הניצחון של כלל עם ישראל. נמשיך להגיע לכותל המערבי מידי חודש בחודשו ולהיאבק על זכות התפילה לכל יהודיה ויהודי״.

צילום: נשות הכותל

ח״כ הרב גלעד קריב (העבודה) ציין: ״יחד עם נשות הכותל, ובתמיכת רוב הציבור הישראלי ומיליוני יהודים ברחבי העולם. אנו נמשיך להיאבק על הזכות של כל הזרמים והקהילות בעם היהודי להתפלל כמנהגן בכותל המערבי. אני גאה להשתמש בחסינות שלי על מנת לשאת את ספר התורה של נשות הכותל, ומתבייש בכך שרשויות שלטון בישראל עסוקות בניסיון להחרים ספרי תורה ולמנוע מנשים להתפלל ולקרוא בתורה כמנהגן. גם הבוקר חשוב להזכיר – ישנו צד אחד שהסכים לפשרת הכותל ההיסטורית וצד שני של רב הכותל, המפלגות החרדיות והרבנות הראשית שסיכלו את הפשרה ההיסטורית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: נשות הכותל

מהקרן למורשת הכותל נמסר: "הקרן למורשת הכותל מצרה על העובדה שחבר הכנסת גלעד קריב ניצל באופן ציני הבוקר את חסינותו שהגיע לכותל המערבי ובידו ספר תורה אותו הכניס בניגוד להוראות היועץ המשפטי לממשלה ולנהלי המקום. חבר הכנסת קריב הגיע לרחבת הכותל יחד עם קבוצת נשות הכותל של כ- 20 נשים ולמרות שהוא היה מודע לכך שאירוע זה יפר את הסדר הציבורי במקום הרגיש ביותר והדבר מנוגד לנהלים בכותל המערבי ואף נמסר לו מכתב מטעם משרד המשפטים המצביע על התנהגותו האסורה, הוא התעלם ממנו למרבה הצער והמשיך בפרובוקציה.

עוד נמסר: "בצעד זה, החזיר חבר הכנסת את המהומות שהיו בכותל בעבר ושקטו בשנה האחרונה בזכות מאמצי הקרן למורשת הכותל המערבי לייצר אחדות ברחבת הכותל המערבי בכלל ובתפילות ראש חודש בפרט. קבוצת נשות הכותל עשו אף הן פרובוקציה וחילול קדושת המקום בהצטרפותן לחבר הכנסת ברחבה העליונה תוך התגרות בקהל המתפללים והמתפללות בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה ונהלי המקום ברחבת הכותל המערבי. הערב, ירכין עם ישראל ראש מול אבני הכותל לזכרם של חללי מערכות ישראל וחבל שדוקא ביום הזה מעורר חבר הכנסת קריב פרובוקציות מיותרות, מפר את הנחיות המדינה וגורם להפרת הסדר. הקרן למורשת הכותל המערבי קוראת להסיר את המחלוקות מעל רחבת הכותל המערבי ולהשאיר את המקום כמאחד."

צילום: נשות הכותל

צילום: נשות הכותל

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח