חדשות הארץ

יו"ר האיגוד לרפואה פנימית: "חסרים לנו מאות רופאים במחלקות הפנימיות"

"אני קורא לכל מאושפזי הקורונה בבתי החולים בשנה האחרונה ולבני משפחותיהם, שהיו עדים למאמץ ההרואי של צוותי הרפואה הפנימית בישראל, להעלות איתנו פיזית למשרד האוצר בירושלים, ולהסביר את מה שבאוצר לא מבינים: שחסרים לנו מאות רופאים במחלקות הפנימיות", קורא בזעם פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית. "אנחנו זקוקים לחולי הקורונה ולמשפחות כדי לעזור לנו להגן בגופנו על התקנים שניתנו למערכת הבריאות. שנה שלמה אין לנו יום ואין לנו לילה, וזהו כעת הפרס שניתן לנו?!"

אליס המשיך, "לא די בכך שחסרים לנו מאות רופאים במחלקות הפנימיות להתמודד עם העומסים הקבועים והקשים, וכאילו לא די גם בכך שהעומסים הללו התגברו לאחרונה, עם הצטרפות מאות מחלימי קורונה במצבים רפואיים מסובכים למחלקות, בא כעת האוצר ובציניות ובאופן מרושע שוקל לקחת מאיתנו את התקנים", הוא אומר בזעם. "לא למדנו דבר משנת הקורונה על חשיבות חוסנה של מערכת הבריאות בכלל, והרפואה הפנימית בפרט. עדיין האוצר מתעלם מדו"ח הועדה הממשלתית לשיפור הרפואה הפנימית, דו"ח טור כספא, שקבע שחור על גבי לבן כי חסרים לנו במחלקות מאות רבות של רופאים כדי לתת לאזרחי המדינה שירותי רפואה ראויים".

לדבריו, "לאורך תקופת הקורונה התרכזנו בעניין אחד בלבד: בטיפול מסור ומיטבי בחולים. שמנו בצד מאבקי שכר ועדכון תקני רופאים שנקבעו לפני יותר מחמישים שנה, בתקופת שלטון מפא"י! אבל לא עוד. במידה והתקנים לא יישארו, לא נהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו. לא מדובר כאן על מאבקי שכר אלא על איכות הטיפול הרפואי לו זקוקים אזרחי מדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה, לשר האוצר ולשר הבריאות להודיע עוד לפני יום העצמאות שהם דוחים בשעט נפש את מעשה האיוולת הזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח