כלכלה

רני רהב ואל על נפרדים לאחר 30 שנות עבודה משותפת

איש יחסי הציבור והדובר רני רהב, הודיע אתמול (ראשון) כי יעזוב לאחר 30 שנות עבודה משותפת את חברת 'אל על'.

בהודעה שכתב לעובדי החברה פירט: " לאחר כ-30 שנה בתפקידי כדובר חברת אל על, במהלכן ליוויתי מקרוב, בשותפות אמיצה, יד ביד לאורך כל הדרך, את החברה, הנהלתה וכל עובדיה בארץ ובעולם: החל מיושבי הראש, דרך הסמנכ"לים ומנהלי האגפים השונים, וכלה בהון האנושי המופלא הכולל טייסים, צוותי אוויר, קרקע, מנהלה, תחזוקה ועוד, הגיע הזמן לומר שלום ותודה על הדרך המשותפת. חברת רהב תקשורת בראשותי ליוותה את חברת אל על באהבה ובמסירות רבה גם כשהייתה חברת סמך ממשלתית. היינו חלק מהגרעין שהביא את החברה להפרטה, בראשות היו"ר האגדי מיכאל לוי, והמשכנו מאז, מול שלל המנכ"לים, היו"רים וההנהלה, לשרת את החברה, עד עצם היום הזה. עשינו זאת ללא מורא ופחד, בתחושת הזדהות וגאווה לאומית: למדינת ישראל, לדגל ישראל, לחברה ולעובדיה המדהימים, שחוללו ניסים ונפלאות 365 ימים בשנה, 24/7."

רהב חלק רגעים מהעבר: "הצוות שלי ואני חיינו ונשמנו את אל על ביום ובליל, בשבתות ובחגים, לקחנו חלק פעיל בהצלחות מסחררות ובזמני משבר קשים וכואבים, עצרנו נשימתנו בכל נחיתת חירום ונשאנו עינינו השמימה בגאווה ובתקווה בכל הסכם שלום, בכל מבצע חילוץ שהשיב את בנינו ובנותינו הביתה. יחד השקנו לאורך השנים מטוסים מהחדישים בעולם, קלטנו והשקנו את צי מטוסי הדרימליינר, כולל קליטת מטוס ירושלים, נפרדנו מצי מטוסי הג'מבו, השקנו קווי תעופה חדשים עם שלל מדינות, ליווינו נשיאים, ראשי ממשלות ושועי עולם, עקבנו אחר טיסות החילוץ של עשרות אלפי ישראלים מכל נקודה ברחבי העולם בעקבות משבר הקורונה ובכלל, וכמובן ליווינו את טיסות השלום הראשונות לאחר כינון הסכמי השלום עם מצרים, ירדן, איחוד האמירויות ובחריין."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד כתב רהב: "איני רואה ברגע הזה פרידה, כי אם זיכרון אינסופי. שמעתי את משק כנפיי ההיסטוריה והוא יהדהד בחיי לנצח. אל על לא מהווה רק גשר תחבורתי לעולם כי אם סמל לנוכחות לאומית ממשית ומתמשכת. דגל ישראל המתנוסס בגאון על מטוסיה מהווה את התזכורת התמידית לזיקה לאומית, שלא תינתק לעולם. למרות שהופרטה באופן מעשי לפני כמה שנים – ברוחה ובפועלה עדיין נותרו באל על הרוח הלאומית, הגאווה הישראלית והמחויבות למדינת ישראל ולאזרחיה. אני מצדיע לכל עובדת ועובד באל על. העבודה בחברה היא עבודה קשה, לא תמיד שכר הולם בצידה, אבל לעבוד באל על אומר לתת שירות מכל הלב, גם אם אתה משמש מעת לעת 'שק חבטות' לצרכן הישראלי, שמרגיש הזדהות מוחלטת עם החברה."

רהב התייחס להשלכות משבר הקורונה על החברה: "לצערי, נגיף הקורונה הכה בעולם בכלל ובעולם התעופה בפרט ללא רחמים וגרם למשבר מיידי, שהתארך מעבר למצופה, והוביל, באופן בלתי נמנע, לקריסתן של חברות תעופה ברחבי העולם. אלה שנותרו במשחק נאבקות, תוך מלחמת קיום והישרדות מהקשות שידעו, אשר שוברת את לבנו ונוגעת בחייו של כל אזרח ישראלי, בארץ ובעולם, שהחברה היא חלק מחייו. אני סבור שזה נוגע לא רק בהיבט של חופשה מפוספסת זו או אחרת, כי אם בעצב קולקטיבי המלווה מחזה של שדה תעופה שומם, מטוס ריק על הקרקע, תיירות מושבתת. בשנה האחרונה, החל מאפריל 2020, לאור הקשיים הכלכליים אליהם נקלעה החברה בשל משבר הקורונה העולמי, החלטתי שאחרי כל השנים בהן ליוויתי את החברה בכל מצב, אני ממשיך לעשות זאת כרגיל גם עתה ונרתם 24/7, ללא תמורה. כך עשיתי במהלך השנה האחרונה ועד היום, שכן אני רואה בחברה חלק בלתי נפרד מאיתנו."

עוד כתב רהב: "אין לי ספק שהחברה הצליחה לשרוד, בין היתר גם בזכות היו"ר היוצא, אלי דפס, שלצערי נאלץ לפרוש בשל מחלה. אלי הוא דוגמא ומופת ליו"ר מופלא, אגדי, איש אל על בכל נימי נפשו, אשר תרם מזמנו, מרצו ונשמתו לחברה, ויחד עם ההנהלה ועובדיה – יצרו יש מאין והצליחו להרים את הראש מעל המים הסוערים, בתקווה שנגיע בקרוב לחוף מבטחים. בעלי החברה, הממשלה בעבר ומשפחת בורוביץ', בראשות דדי ותמי בורוביץ', עשו עבודת קודש למען אל על. הם הרחיבו את החברה, האמינו בה ורכשו עבורה את המטוסים הטובים בעולם. אל על היא חברה לאומית, אל על היא חברה עוצמתית, יש לה מטוסים חדשים, מבריקים ומהממים, כולי תקווה שהישראלים יחזרו לטוס בהם במהרה וירגישו שוב הכי בבית בעולם. אין לי ספק שבימים בהם חברות כמו Emirates, Royal Air Maroc, Gulf Air ועוד ינחתו בישראל התחרות רק תלך ותגבר, אבל בזכות ההון האנושי של החברה, אל על תוכל להתחרות בהן בכבוד."

בפניה כלפי הממשלה כתב: "אני מקווה שממשלת ישראל תעמוד בהתחייבותה כלפי החברה ותסייע לה, כפי שהצהירה בעבר. מדינה ללא חברת תעופה לאומית היא לא מדינה. למדינת ישראל מגיע חברה לאומית חזקה, שתשרת אותה בכל עת. אני מאחל מכל ליבי הצלחה גדולה לחברה בהמשך ומקווה שחברת אל על תצא במהרה, יחד עם מדינת ישראל, מחושך לאור, תמשיך לשמש גאווה לאומית, להוות את 'הלב הפועם' של מדינת ישראל בעולם כולו ותתגלה שוב בתפארתה, במעופה."

Back to top button